י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ה'רנטגן' מריץ רשימה בנתיבות. ש"ס בלחץ

התפתחויות פוליטיות בנתיבות הדרומית: הרב יעקב ישראל איפרגן, ה'רנטגן' מנתיבות, החליט להריץ רשימה חדשה למועצת העיר. לראשונה ינסה לנצל את כוחו הפוליטי. והכל בגלל שנציגי ש"ס דחו את בקשתו לקבל מגרש

ה'רנטגן' עם מתמודד מעיר רחוקה
ה'רנטגן' עם מתמודד מעיר רחוקה


הרב יעקב ישראל איפרגן, ה"רנטגן" מנתיבות, החליט סופית להריץ רשימה חדשה למועצת העיר. ולראשונה ינצל את כוחו הפוליטי בנתיבות.

במוצאי-שבת האחרונה קיים הרב איפרגן כנס ענק בנתיבות בו השתתפו כ–1000 איש מתושבי העיר. במהלך הערב עלה הרב עצמו לשאת דברים וביקש מהציבור לתת את קולו לרשימה החדשה שהוקמה - "נתיבות שלום". הרב איפרגן הבהיר כי רשימת 'נתיבות שלום' מורכבת מאנשים שבאים לתת לעיר ולא לקבל. עוד הצהיר הרב בדבריו, כי לא ייקח מהמועצה שום תקציבים למוסדותיו ורק ימשיך לעזור לעיר, כפי שכבר עשה בעבר כשהביא את איל ההון המקורב אליו, נוחי דנקנר, לפתוח בעיר סניפים של חברות שבבעלותו, כמו סלקום, שופרסל והמשביר לצרכן.

כמו"כ ציין הרנטגן כי רק ביום חמישי האחרון חילקו מוסדותיו אלפי חבילות מזון לתושבי הדרום ובפרט לתושבי נתיבות. כאשר שווי היקף חבילות המזון עמד על למעלה ממיליון וחצי שקל.

מה גרם להקמת הרשימה החדשה?

כרגיל מאחורי הכל ישנו סיפור נוסף: מלחמת החצרות בנתיבות.

המגרש עליו ממוקמת היום חצרו של הרב איפרגן הינו שטח המריבה. הרב איפרגן, שכבר שילם על השטח בעבר למועצה אזורית שדות נגב, התפלא לגלות בסוף ההליך כי מישהו הצליח להעביר את השטח במשרד הפנים לשטחה הטריטוריאלי של העיר נתיבות. לאחר דין ודברים פסק בית המשפט כי השטח ייצטרך לעבור הקצאה מחדש בעיר נתיבות.

המדובר הוא בשטח גדול בן 34 דונם, השוכן למרגלות קבריהם של הבבא סאלי זיע"א ואביו של הרנטגן רבי שלום איפרגן זיע"א. חצרו של הבבא ברוך לוחמת כל העת שחצר הרנטגן לא תזכה בשטח המדובר. הם אינם מסוגלים לעכל קריית מוסדות בנשיאות הרנטגן שתקום במקום.

לפני מספר שבועות, לאחר שנים של דיונים ובקשות, עלה הנושא לסדר יומה של מועצת נתיבות. כל חברי המועצה החילוניים הצביעו בעד ההקצאה, אך למרבה האכזבה בחצר הרנטגן, חברי המועצה מטעם ש"ס הצביעו נגד, וכך - על חודו של קול - נדחתה הבקשה.

מסתבר שבחצרו של בבא ברוך הצליחו להפעיל לחצים על ש"ס שתמנע את העברת השטח למוסדות הרנטגן. באותו יום הבין הרנטגן שבכדי להשיג שטח, צריך גם כח פוליטי. כך נפלה אצלו ההחלטה על הקמת רשימה שתרוץ לעירייה.

ש"ס שלא האמינה כי הרנטגן ייכנס לפוליטיקה, יושבת כעת במתח רב על הגדר, ומצפה לראות מה יקרה. ההערכות הראשונות היו כי לרנטגן אין כח חזק בנתיבות, ורק אם יחליט להריץ רשימה ארצית תהיה לש"ס בעיה. אך ככל שנוקפים הימים מסתבר שהרנטגן מכה גלים בעיר עם רשימתו החדשה וסוחף אחריו רבים מתושבי העיר, מצביעי ש"ס פוטנציאלים.

ראשי הרשימה, שנזהרים שלא להיסחף, מדברים על שני מנדטים, אך הציבור בעיר מעריך שיגיעו גם ל-4 מנדטים ויותר. מדובר בכח משמעותי ביותר ביחס ל-15 נציגים שעתידים לשבת במועצה.

מסתבר כי גם בכוחה של נתיבות הדרומית לייצר כאב ראש גדול לש"ס ולאלי ישי. כאשר עיקר החשש בש"ס הוא כי הפרישה משורותיה והריצה בנפרד, עלולה לגלוש גם למישור הפוליטי הארצי ולסחוף ציבור מקהל המצביעים שלהם, שרבים מהם נמנים על מעריצי הרב איפרגן מנתיבות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}