י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

שנתיים צינון לדרעי

עד ל-2/9/2010, לא יוכל דרעי להתמודד בבחירות - לא לכנסת ולא לרשויות המקומיות. המשמעות: רק אם הבחירות לכנסת יתקיימו במועדן (נובמבר 2010) יוכל דרעי להתמודד. כיוון שכך, המערכת הפוליטית החרדית הגיעה לרגע האמת

דרעי עם ידיד. צילום: שוקי לרר
דרעי עם ידיד. צילום: שוקי לרר


השופט משה סובל דחה את עתירתו של אריה דרעי להכריז כי תקופת ה"קלון" חלפה זה מכבר, וכי הוא רשאי להתמודד בבחירות לעיריית ירושלים.

כזכור, לפני מספר ימים הגיש דרעי עתירה לבית המשפט, בבקשה כי יקבע כי תקופת ה"קלון" חלפה, וכי הוא רשאי להתמודד בבחירות שיתקיימו לעיריית ירושלים בעוד כחודש וחצי.

השופט קבע בפסק הדין כי התיקון לחוק המונע בעלי "קלון" מלהתמודד במשך 7 שנים חל גם על דרעי, כיוון שהוא אינו בבחינת "עונש", שחל עליו הכלל ש"אין עונשין למפרע", אלא הוא בגדר "נורמה ציבורית", שניתן לשנותה בכל עת.

עוד טוען השופט, כי אף לטענתו של דרעי, כי בזמן הטלת העונש הסתמכו הוא ושופטיו על החוק הישן שמנע מלהתמודד במשך 6 שנים, הרי שיש למדוד את המועד, מתום תקופת המאסר הסופית לפני ניכוי ה"שליש", ומאז לספור 6 שנים, (9 שנים מיום 3/9/2000) והוא תוהה, כיצד הנאשם יכול היה להסתמך בזמן הטלת העונש שמאסרו יקוצר בשליש עקב התנהגות טובה.

לסיום רומז השופט, כי מקובלת עליו טענת המדינה שתקופת המאסר מסתיימת לאחר תום ה"שליש", משמעות הדברים שהצינון יהיה 7 שנים מיום תום המאסר המלא לפני ניכוי השליש.

ולמשמעות האופרטיבית: דרעי נכנס לכלא ביום 3/9/2000, תום שלוש שנים מאז הוא 2/9/2003, על כך יש להוסיף 7 שנים, כלומר כי עד ל-2/9/2010, לא יוכל דרעי להתמודד בבחירות, לא לכנסת ולא לרשויות המקומיות.

משמעות הדברים, כי רק אם הבחירות לכנסת יתקיימו במועדן (נובמבר 2010) יוכל דרעי להתמודד לכל השיטות, אך אם יוקדמו הבחירות משום מה, הצינון בפועל יהיה ארוך יותר.

הכרעת בית המשפט הכניסה את המערכת הפוליטית החרדית לרגע האמת: עליהם להכריע תוך ימים ספורים (מועד הגשת הרשימות ביום שני ושלישי) לאן פניהם מועדות - תמיכה במאיר פרוש, בניר ברקת, או הצעת מועמד חילופי.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}