י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

היום הגורלי של דרעי

שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יפרסם היום (ה) את פסק דינו: האם אריה דרעי יוכל לרוץ בבחירות לראשות עיריית ירושלים. דרעי: "כשנענשתי החוק היה אחר. זכותי לבחור ולהיבחר גוברת על כל שיקול אחר"

יזכה בדין? אריה דרעי
יזכה בדין? אריה דרעי


שופט בית המשפט המחוזי בירושלים, משה סובל, יפרסם היום (ה) את פסק דינו - האם אריה דרעי יוכל לרוץ בבחירות לראשות עיריית ירושלים.

השופט ייתן את החלטתו לאחר שישמע את טיעוני פרקליטו של דרעי בעד הבקשה כי יוכל להתמודד, ואת טיעוני עורכת הדין מטעם פרקליט המדינה, נגד קבלת הבקשה.

דרעי הגיע בתחילת השבוע לבית המשפט המחוזי בירושלים עם פרקליטו, עורך דין אגמון, שטען כי דרעי רשאי להשתתף בבחירות משום שהתנאי בחוק שחל בתקופתו התקיים - וחלפו כבר שש שנים מאז סיים לרצות את עונשו, ב־2 ביולי ‭.2003‬ עורכת הדין מטעם הפרקליטות טענה לעומת זאת כי ההוראה בחוק הרשויות המקומיות בסעיף ‭)7‬ב‭,('‬ אשר נחקק בנובמבר ‭,2000‬ היא שנדרשת תקופה של שבע שנים - ולא שש שנים - מאז סיום ריצוי המאסר. מכיוון שדרעי לא עמד, לטענתה, בתנאי כשירות זה, אין הוא זכאי להתמודד בבחירות. תגובת פרקליטו של דרעי בעניין זה היא שהתיקון לחוק אינו חל למפרע ולכן אינו חל על עניינו של דרעי, שגזר דינו ניתן עוד בטרם התיקון.

דרעי עצמו אמר בסוף הדיון: "לא ייתכן שיענישו אותי באופן רטרואקטיבי. כשנענשתי למאסר החוק היה אחר. זכותי לבחור ולהיבחר גוברת על כל שיקול אחר‭." ‬
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}