י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אחותו של 'הרנטגן' - הבוררת של העולם התחתון

כשמשפחות פשע מסתכסכות ורגע לפני שהכדורים מתחילים לשרוק, הרבנית ברוריה זבולוני היא הכתובת לגישור. "ליאת אברג'ל, אשתו של איציק, התחרדה כהוגן", היא מגלה

הרנטגן עם ידיד
הרנטגן עם ידיד

הרבנית ברוריה זבולוני היא אחותו הגדולה של המקובל יעקב איפרגן ‭")‬הרנטגן‭,("‬ מי שנחשב לאוטוריטה בקרב אילי הון דוגמת נוחי דנקנר.

אבל זבולוני אינה רק "אחות של‭,"‬ אלא משמשת כבוררת הנשית היחידה בעולם התורני, כזו שמפשרת בין משפחות עבריינים בדרכי נועם, תוך שמירה על כבודם של הכרישים. בין הקליינטים שלה אפשר למצוא את יצחק אברג'ל ואסי אבוטבול.

עיתון 'מעריב' שוחח איתה:

כשיעדים מרכזיים של המשטרה פונים אלייך במקום אל רשויות החוק, איך את מרגישה?

"אני לא רואה בזה זכות מיוחדת. כל עוד אני יכולה לתרום משהו, ואולי למנוע שפיכות דמים ושנאת חינם, אני שם. הם אנשים לכל דבר. מהבוררויות שניהלתי אני יכולה להגיד לך שתענוג לעבוד עם אנשים כאלה. הם מקבלים את הדין, מתנהגים בנימוס, מכבדים את ההחלטה"‭.

את יכולה לציין שמות?

"בשום אופן. גם אם לא היה מדובר בעבריינים. הם נתנו בי את אמונם, ואני לא אבגוד בהם‭."‬

קשה שלא להבחין אצל כמה מנשות העבריינים בסימנים ברורים של התקרבות לדת לאחר הנישואים. לעיתים השורשים המסורתיים נעוצים עוד בבית שבו הן גדלו, במקרים אחרים הן הולכות אחרי הבעל. זבולוני לא חושבת שמדובר בתופעה נפוצה. "יש שני מקרים בולטים של חזרה בתשובה שסחפה את כל המשפחה - איבון רוזנשטיין, שהייתה החלוצה, וליאת אברג'ל, אשתו של איציק, שבאמת התחרדה כהוגן‭,"‬ אומרת הרבנית. "זה יכול לקרות לכל אישה, כמוך וכמוני. אין קשר לעולם שבו חי הבעל‭."‬

איך הגברים האלה מתייחסים לנשותיהם?

"יפה מאוד. בכבוד. הם כמוני וכמוך. אבות ובעלים לכל דבר. אין משהו שונה. לא נתקלתי בשום אישה שחיה עם אחד מהם בפחד‭."

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}