י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לראשונה: שני שופטים בכירים ב'קיבוץ' באומן

כבר לא רק פוליטיקאים ואנשי בוהמה: השנה הגיעו לאומן, מלווים במאבטחים, גם דוד חשין ויוסף שפירא, שני שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים. אחיו של חשין - מגדולי המשפיעים בברסלב • כל הפרטים

השופטים שפירא (מימין) וחשין
השופטים שפירא (מימין) וחשין

זה שנים שלראש השנה באומן מגיעים אנשי 'אליטות' - פוליטיקאים, זמרים, שחקנים, אנשי תקשורת ובוהמה חילוניים, בעיקר מבני עדות המזרח - אולם השנה הגיעו ל'קיבוץ' באומן שני אורחים מפתיעים באמת: שני שופטים בכירים בבית המשפט המחוזי בירושלים, מלווים במאבטחים.


אומן אומן היי • גלריה מאוקראינה


אומן אומן היי • גלריה מאוקראינה 2


אומן אומן היי • גלריה מאוקראינה 3




הראשון הוא דוד חשין, סגן נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר כיהן כשופט זמני בבית המשפט העליון, והוא אף מועמד לבית המשפט העליון.

השני הוא יוסף שפירא (או יוסקה, כלשון המקורבים), אשר מוכר כממונה בבית המשפט על פשיטות רגל, ובין היתר על "תיק איתרי" ומוסדות שונים נוספים.

את הנסיעה תכנן וביצע, ככל הנראה, אחיינו של חשין, מתתיהו ("מטעס") חשין, מבכירי עסקני ברסלב.

השופט דוד חשין הוא יליד מאה שערים, אשר בשנות העשרה לחייו פרש מ'בית אבא'. חשין הוא בן לאחת ממשפחות חסידי ברסלב השורשיות והחשובות ביותר. אביו, ר' בנימין זאב, היה אחד מעמודי התווך של חסידות ברסלב בירושלים, ואחיו הגאון ר' צבי נחשב לאחד מגדולי המשפיעים בברסלב, ונחשב לבר סמכא בביאור ליקוטי מוהר"ן. הוא ידוע ומפורסם כעילוי של ישיבת 'מיר' בירושלים, ומשמש כ"משיב" אשר עונה בעל פה בכל מקום בש"ס בבלי וירושלמי, בפוסקים, ובחסידות.

האגדה מספרת, כי כשהאח דוד היה סטודנט למשפטים באוניברסיטה העברית, נערכה תחרות שחמט בין הסטודנטים. דוד טען כי הוא יכול להביא 'טייקון' שמנצח את כולם, והזעיק את אחיו העילוי ר' צבי שהגיע עם ה"סופר והחלאט", ובמספר מהלכים מבריקים הביס את כל המתמודדים.

השופט יוסף שפירא, המשמש כחבר בהרכב שבראשות השופט חשין, הושפע ככל הנראה מידידו והצטרף לנסיעה.

המאבטחים צורפו אל השניים, ככל הנראה, עקב חששה של היחידה לאבטחת שופטים מהעובדה כי בכל שנה "חוגגים" באומן גם עבריינים ונציגי משפחות פשע, אשר "מכירים" את השופטים מצידו השני של המתרס. לא מכבר ביקש העבריין איציק אברג'יל להשתחרר ממעצרו כדי לטוס לאומן...

נאשם נוסף ששהה השנה באומן הוא שי דרומי, הנאשם בהריגת פורץ בדואי שפרץ לחוותו.

יצוין, כי אחד מאחיו של השופט חשין הוא הגבאי של ה'קלויז' באומן.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}