י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

בד"ה: הרב יוסף יעקובי זצ"ל

נפטר בעיר מגוריו אשדוד באופן פתאומי בבוקר יום ו' לאחר שלקה בהתקף לב. הרב יעקובי (50) היה מאושיות התורה והחסד בעיר במשך שנים רבות. הוא הותיר אחריו אישה ועשרה ילדים, שניים מהם נשואים

הרב יוסף יעקובי זצ"ל
הרב יוסף יעקובי זצ"ל

בתחושה של אבל וצער נוקב ליוו אתמול, ערב שבת, אלפים מתושבי אשדוד את הרב יוסף יעקובי, ראש כולל בעיר, שנפטר לאחר התקף לב פתאומי.

בן חמישים היה במותו. הוא השאיר אחריו עשרה ילדים, כולם זרע ברך ה' הולכים בדרכיו, דרך התורה, החסד, אהבת הבריות וקירובן לתורה. דרך שכולה מסירות נפש לה' ולתורתו. במשך שנים ארוכות היווה לחלק גדול מתושבי העיר את כל עולמם.

הוא נולד בשנת תשי"ח בעיר יבנה וכבר בצעירותו ניכר הנער במידותיו התרומיות ואורח חייו האצילי.

הרב יעקובי מוסר שיעור ביום הצילום: הרב יעקובי מוסר שיעור ביום ה
הרב יעקובי מוסר שיעור ביום ה' האחרון

למד בישיבה גדולה בישיבת 'הנגב' ושם נקשרה נפשו בנפש ראש הישבה הרב ישכר מאיר שליט"א שהיה קשור אליו עד יומו האחרון בחבלי אהבה של תורה וחסד.

לאחר שהתחתן, במצוות רבותיו הלך לעיר אשדוד שהייתה אז שממה רוחנית, והחל להפיח שם תורה בקרב העם שבשדות.לאחר מספר שנים פתח כולל לבעלי בתים שבראשו עמד עד היום.

"אין דבר שהיה קשור לתורה וחסד שהרב יוסף לא היה קשור בו, תמיד שהיו צריכים פעילות של חסד הוא היה הכתובת", מספרים במוסדות של הרב דוד חנניה פינטו באשדוד.

"הוא היה פותח את בית הכנסת בבוקר וכמובן נועל אותו בלילה. היה מקפיד להגיד שלום לכל אדם גם אם זה ילד קטן. מעולם לא הרים את קולו על אף אחד. אני נזכר שלפני שבועיים הודיעו על אשה ערירית שהלכה לעולמה, כמובן מי שארגן ודאג ללוויה, לאזכרה ולשיעורים היה הרב ז"ל", מספר בקול חנוק מדמעות אחד מתלמידיו הרבים .

בהלווייתו רבת המשתתפים שנערכה באשדוד הספידו כל רבני העיר אשדוד שהיו קשורים איתו בקשרי אהבה וחיבה, הרב פינטו, ושני בניו הנשואים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}