י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חשבתם שמודיעין עילית עיר עניה? בבנקים סבורים אחרת...

השבוע נחנך סניף חדש של 'בנק ירושלים' במודיעין עילית, מתחרה לבנק פאג"י שהגיע למקום כבר לפני מספר שנים • פעם חשבו שלקרית ספרניקים אין כסף...

הרב מאיר קסלר, עם ראשי הבנק
הרב מאיר קסלר, עם ראשי הבנק

ברוח הימים הללו הפך טקס חנוכת סניף בנק ירושלים במודיעין עילית לאירוע כלכלי, שיש בו גם מימד פוליטי. עצם השתתפותם של ראש העירייה, הרב יעקב גוטרמן, ושל רב העיר, הרב מאיר קסלר, הצליחה להביא לשם צלמים, שבימים כתיקונם אולי לא היו מקדישים לאירוע את זמנם.

אבל מעבר להתרחשויות הפוליטיות, הרי שאין כל ספק כי בעצם פתיחתו של בנק נוסף בעיר, הבנק השני, יש משום אמירה כלכלית. לא בכדי מחליטים בעליו של הבנק, משפחת שובל ובראשם זלמן שובל (בעבר שגריר ישראל בארה"ב), לשים את כספם על קרן המקומיים. מן הסתם, זה משתלם.

מעבר לעיסוק במשכנתאות, מתכוונים בבנק החדש להקדיש את הזמן גם לניהול חשבונות עו"ש, והקמפיין נותן דגש גם לכיוון הזה.

למען האמת יש לזכור כי לבנק ירושלים 'זכות ראשונים', בהיותו בין הראשונים שליוו את קרית ספר מאז הקמתה. הרב, בדברי ברכתו, אף הכיר להם טובה על כך וציין זאת.

הקמת הסניף היא גם סגירת מעגל מעניינת.

ביום שלישי, במעמד זלמן שובל, מנכ"ל הבנק מר אבי בזורה, המרא דאתרא, ראש העיר ואישי ציבור נפתח הבנק באופן רשמי. שובל, בדבריו, הזכיר את העובדה לפיה בנק ירושלים הוא זה שיזם את הקמת קרית ספר, השכונה שעליה הוקמה העיר כולה. הוא אף בירך את ראש העיר, הרב יעקב גוטרמן, והזכיר לטובה את זכויותיו הרבות בהתפתחותה המהירה של מודיעין עילית. "העיר ממלאת תפקיד חשוב מבחינה לאומית – בהרחבת גבולות הארץ והבטחתם", הוסיף.

סניף מודיעין עילית הוא הסניף ה-16 של בנק ירושלים, והשמועות המבוססות מדברות על כך שמנהלי הסניפים שבריכוזים החרדיים עושים הכול כדי לסייע לתושבים החרדיים.

מנהל הבנק במודיעין עילית, הרב יעקב וייספיש, חסיד חב"ד, נודע כמי ש"מעשי חסד רבים, במסגרת עבודתו בסניף הירושלמי, מיוחסים לו", כפי שהעיד בפנינו אחד מיודעי דבר בנושא.

עבור התושבים, מן הסתם, מהווה הדבר בשורה של ממש.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}