י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חשיפה: ייבנו 8,000 דירות לחרדים בחדרה

פיתרון למצוקת הדיור, בעיר חדרה. שמונת אלפים דירות המיועדות לציבור החרדי מתוכננות להיבנות בעיר, כשבנייתם של 1,300 יח"ד תחל בתוך זמן קצר. יוזמי הפרויקט: קבוצה משקיעים חרדים

(צילום ארכיון)
(צילום ארכיון)

פרסום ראשון: פרויקט בן 8000 יחידות דיור לחרדים יוצא לדרך בחדרה. בפרויקט החדש, שיוקם סמוך לישיבת 'כנסת יצחק', צפויים להיבנות בשלב ראשון בפרויקט 1,300 דירות בנות 3,4,5 חדרים, וסביבם יוקמו מוסדות תורה וחסד, בתי כנסת, גני ילדים ושטחים ירוקים.

המיזם החדש מתרקם זה חודשים ארוכים, ונשמר בסוד מוחלט. מדובר בקרקע של יזם פרטי בשם נועם לנדאו, איש דתי, שקידם תוכניות בנייה על הקרקע שבבעלותו. לאחר קבלת האישורים, הוא מכר את זכויות הבנייה לחברת 'משכנות יוסף' שבבעלות אנשי עסקים חרדיים. בירור שנערך העלה כי בראש הקבוצה עומד איש עסקים חסיד גור.

בשלב זה יש אישורי בנייה מוגמרים ל-1,300 יחידות דיור שייבנו בשלב ראשון. עוד כ-6,700 יח"ד מצויים בהליכי אישור כאלו ואחרים ברשויות המוסמכות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הבנייה בשטח תחל בקרוב, לאחר רישום מספר נקוב של משפחות למגורים בפרויקט. לדברי המשווקים, רוב התשתיות בשטח כבר הוקמו.

עוד נודע כי לפחות בשלב זה המחירים בפרויקט יהיו נמוכים ביותר, כ-60 אלף שקלים בממוצע לחדר. על פי דברי היוזמים, הפרויקט מיועד לכל המגזרים בציבור החרדי, ויתיישבו בו קהילות שונות באופן מגובש. בין המשווקים: עמותת 'בניין שלם' של 'דגל התורה'.

גורמים בקהילת 'כנסת יצחק' בראשות הגר"י ארנברג מסרו, כי ישנם סיכומים בין ראשי הקהילה למשווקי הפרויקט על מספר גדול של דירות שיוקצה לבני הקהילה. במקביל, מתנהל משא ומתן עם כמה קהילות חסידיות המתעניינות במיזם.

מחברת 'משכנות יוסף' נמסר: "התוכניות הוכנו תוך התייעצות עם גורמים בכירים בענף הנדל"ן המכירים מקרוב את מצוקת הדיור החרדית ואת צרכיו המיוחדים של הציבור החרדי, כדי להביא ליצירת המעטפת המושלמת לפרויקט מגורים איכותי לציבור החרדי עם חיי קהילה מושלמים, כאשר מחירי הדירות נחשבים למוזלים במיוחד והם נמצאים בפיקוח ועדת רבנים מיוחדת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 50 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}