י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אלי ישי מציג: הזחילה הגדולה

מה מביא את יו"ר ש"ס להתקפל מעמדותיו הנחרצות, ולזחול אל פתחה של ציפורה מרמת החייל? • תמי גיל מנסה לשרטט את ההיגיון שמאחורי מהלכיו של אלי ישי, ומסבירה מי באמת שולט בתנועה הקדושה

הזוחל. אלי ישי
הזוחל. אלי ישי

מאיר שיטרית, המפסידן היהיר של 'קדימה', יודע לזהות חולשה. הוא גם יודע לקרוא עיתונים. זו הסיבה שהיום (ו) בבוקר, במהלך ישיבת סיעת 'קדימה' שהתקיימה בבית קדימה בפתח-תקווה, הוא היה נחרץ: "אסור להיכנע לסחטנות בנושא הקצבאות ואין שום סיבה לפחד מבחירות".

זו הייתה, חייבים להודות, תגובה הגיונית ומתבקשת למראה הזחילה הגדולה של יו"ר ש"ס, אלי ישי, לעברה של יו"ר 'קדימה' החדשה, ציפורה ליבני.

שכן, רגע לאחר בחירתה של לבני, בעוד עם ישראל שולף ממגירות זיכרונו את ימיה של גולדה מאיר על כס ראש ממשלת ישראל - והזיכרונות, צריך לומר לא נעימים - ובעוד יו"ר העבודה, אהוד ברק, מתחמק מפגישה ונותן ללבני לחזר אחריו, הקדים יו"ר ש"ס להתקשר ולברך את לבני על ניצחונה כבר בשעות הבוקר המוקדמות. אחר-כך זחל אלי ישי לקבוע עם המועמדת הטרייה בביתה שברמת החייל, וארגן לעצמו פגישה מתוקשרת בדבר שיתוף פעולה עתידי.

מדוע זוחל אלי ישי אל לבני?

ובכן, אלי ישי אמור להיות האיש המעוניין ביותר בבחירות עכשיו ומיד. לקראת הקיץ עומד לפוג תוקף אות הקלון של ידידו משכבר הימים, אריה דרעי, ובחירות בקיץ עלולות לשים קץ על מנהיגותו של ישי. כיוון שכך, לישי משתלם, פוליטית, לפרוש מהקואליציה ולרוץ לבחירות. רק הן תבטחנה את מעמדו בש"ס, לפחות ל-4 השנים הקרובות.

אבל ישי, יודע כל זאטוט ברחוב הקבלן, אינו יכול לפעול לפי האינטרסים האישיים שלו. אנשים אחרים בש"ס, יותר מדי אנשים (ונשים), מעוניינים להישאר בממשלה, גם אם מי שתעמוד בראשה תהיה חסרת-ניסיון. ובאנשים הללו חייב ישי להתחשב, רגע לפני שיטלו ממנו את המושכות, יפעילו השפעתם במקומות הנכונים, וירוצו לסגור דילים עם לבני בדרכים עוקפות.

זו הסיבה שאלי ישי מתקפל.

זו גם הסיבה שלמרות שרק לפני כמה ימים, בכנס ראשי המטות של ש"ס לקראת הבחירות המוניציפליות, הוא הציג עמדה נחרצת לגבי המו"מ שינהל - "ירושלים מחוץ למו"מ והחזרת קצבאות הילדים" - הרי שביממה האחרונה ש"ס מציגה את ההתקפלות הגדולה: ש"ס לא תדחף לבחירות כלליות. במפלגה גם מוכנים ללכת כעת לקראת לבני בנושא דרישתם להעלאת קצבאות ילדים. גם באשר להצהרת ש"ס כי לא תשב בממשלה שתנהל מו"מ על ירושלים, אומרים הגורמים הקובעים באמת, כי תיתכן המשך העלמת העין, כפי שנהגה התנועה הקדושה בחודשים האחרונים.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}