י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

זעם באלעד: "אלי ישי עשה שטות"

בעיר אלעד זועמים על מועמדותו של יצחק עידן: "למה מצניחים לנו מועמד מבחוץ? מה, אנחנו אינדיאנים?", שואלים, ומזהירים: ש"ס עלולה להפסיד. בתווך - מועמד חסידי חדש. ובגזרת צביקה הספקולציות רצות

עידן חדש באלעד? יצחק עידן עם הגר"ע יוסף
עידן חדש באלעד? יצחק עידן עם הגר"ע יוסף



את האש הצית אלי ישי, והסיר המבעבע מתחיל לגלוש. באלעד זועמים על 'הצנחתו' של המועמד מטעם ש"סלראשות העיר, יצחק עידן. תושבים בעיר, בהם ש"סניקים רבים, מצהירים: "לא נצביע לעידן". לא בשל אישיותו של המועמד, אלא בשל אופן הצבתו והעומדים מאחוריו.

התלונות לא נשמעות רק מכיוון אנשי ש"ס בעיר, כמובן. רוב הליטאים בעיר לא מוכנים לקבל את הגזירה כאחת שנפלה מן השמים. כמה מהם, איתם שוחחנו, מודיעים חד-משמעית: אלי ישי יכול לשכוח מתמיכה שלנו, גם אם יחתום על הסכם בנושא עם כל ראשי ועסקני דגל התורה לדורותיהם. גם בציבור הדת"לי והתימני נשמעים קולות מחאה.

"מה, אנחנו אינדיאנים?", שואל תושב אלעד, "לוקחים מועמד שאין לו ניסיון כלל בהנהגת עיר, בוודאי שלא עיר כמו אלעד, ומצניחים אותו אלינו כאילו אנו חסרי כישרונות בעירנו עצמה". תושב אחר קובל: "למה אדון ישי היקר לא חושב לשאול לדעתנו? אלעד אינה גור. כאן מתגוררים אנשים עם דעה, וגם ישמיעו אותה בקול רם".

כוכב נולד. שמואל זייבלדצילום: כוכב נולד. שמואל זייבלד
כוכב נולד. שמואל זייבלד




בש"ס פנימה הדעות חלוקות. אלו מצדדים ברב מלכה רבה של העיר, ומבטיחים להצביע בבחירות עבור מועמד ש"ס, יהא אשר יהא. מצד שני, ישנם רבים הרותחים על הנהגת התנועה, בעיקר על היושב ליד ההגה. לא מאהבת צביקה כהן כמו מעצם הפגיעה בהצנחת המועמד החדש. בהם: רב חשוב, העומד בראש מוסדות גדולים, ש'יובש' על יד ביתו של הרב שטיינמן משך חצי שעה ועזב בדמעות.

קיימת קבוצה נוספת, זו התומכת בראש העיר היוצא, צביקה כהן. לא רבים הם, אך שרופים למדי. צביקה אמנם שרף את קשריו עם רוב חלקי ופלגי העיר בהתמדה (למעט רבה האשכנזי של אלעד, הרב שלמה זלמן גרוסמן), אך נותרה לו קבוצה מצומצמת המהדסת אחריו תדיר, נמנים עליה בעיקר מכורים, קנויים ובעלי אינטרסים שונים ומשונים.

לסדק הזה נכנס מועמד חדש, שמואל זייבלד, יהודי חסידי תושב העיר וראש מועצת עמנואל לשעבר. היות וצביקה כבר נמחק סופית מהלכסיקון המקומי ואינו מהווה עוד אופציה, מצא לו זייבלד בקעה להתגדר בה. "בסיטואציה הנוכחית, אם אלי ישי לא יתעשת, ש"ס עלולה להפסיד את ראשות העיר – אפילו לזייבלד", מתריע תושב המעורה היטב בג'ונגל המקומי.

צביקה, רק הביתה

ובאשר למשמר היוצא. עד ליום ה' האחרון ניסה צביקה כהן לארגן לובינג מקומי חזק כנגד הדחתו. נציגיו עברו מבית כנסת לבית כנסת ומקהילה לקהילה והחתימו את הגבאים על מכתבי תמיכה בכהן. גם שבעה מתוך שלושה עשר חברי מועצת העיר חתמו על מכתב הלל ושירה לכהן, אך דבר לא הועיל. אלי ישי היה נחוש להביא לעיר את בן עדתו (עידן הוא ממוצא תוניסאי), והצליח.

מאום לא הועיל. מכתב חברי המועצהצילום: מאום לא הועיל. מכתב חברי המועצה
מאום לא הועיל. מכתב חברי המועצה




צביקה כהן עצמו מסרב לכעוס על שאירע: "כועס אני לא, כואב אני כן" הוא אומר ומספר על הישגיו: "אני משאיר אחרי אדמה דשנה. מעבר למאות הכיתות שבנינו בשנים האחרונות, מבני הפיס, הכיכרות, העיר הנקייה המטופחת והמסודרת, והאיזון התקציבי בו אני משאיר את קופת העירייה.

"אני משאיר 'בצנרת' עוד הרשאות מתוקצבות בסכום עתק של כ-80 מיליון שקל, למבני ציבור, בתי ספר, בתי כנסת, מעונות יום, כיכרות תנועה, פארק ארכיאולוגי, הרחבת הפארק העירוני, כל אלו הרשאות מתוקצבות שהשגנו במאמץ רב במשרדי הממשלה".

כעת עוברים אחרוני נאמניו של צביקה ומנסים לספר את הסיפור הבא: צביקה קיבל הבטחה מהרב עובדיה שיוצב בכנסת. הם מצטטים את ההבטחה בשם אלי ישי. בירורים שנערכו עם בכירי הבכירים בש"ס, העלו את הנתון הפשוט והאכזרי הבא: זה לא הולך לקרות. המקום היחיד שנשאר לו, אומרים בסביבתו של ישי, הוא איפשהו בסוף העשירייה השנייה. הווי אומר, צביקה סיים עם ש"ס, סופית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 53 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}