י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הוכרע: פינדרוס מ"מ, חיים לנג לעירייה

פרסום ראשון: הכרעות בדגל התורה חזית ירושלים. פינדרוס יוצב במקום הראשון ברשימה לעירייה, וכמועמד לתפקיד מ"מ של פרוש. לנג יוכנס לרשימה לעירייה במקום מקלב. גורלו של קלרמן עדיין לא הוכרע

מספר אחד, מקום שני. פינדרוס עם לופוליאנסקי
מספר אחד, מקום שני. פינדרוס עם לופוליאנסקי

מסתמנת הכרעה בשאלת מועמדי רשימת 'דגל התורה' לעיריית ירושלים. השם החם כיום (ג), וככל הנראה גם מועמד באופן סופי, הוא חיים לנג, מזכיר ועדת הרבנים לענייני תקשורת. לנג, מאנשי בית הגרי"ש אלישיב, משמש גם כיועץ בשכר לראש העיר, אורי לופוליאנסקי.

חיים לנג ייכנס לרשימה במקומו של אורי מקלב, שהפך לחבר כנסת. על הכיסא הפנוי התקוטטו רבים, ובראשם יועץ אחר של ראש העיר ומקורב גם כן לבית הגרי"ש, ישראל קלרמן. קלרמן מצוי זה תקופה ארוכה ביריבות אישית עם יצחק פינדרוס.

גם בגזרת פינדרוס יש חדשות: בבית הקובע ברחוב חנן הוחלט סופית על הצבתו של פינדרוס במקום הראשון ברשימה לעיריית ירושלים, והוא יכהן כממלא מקומו של מאיר פרוש, במידה וזה אכן ייבחר לראשות העיר.

המערכת הפנים דגלאית בירושלים סוערת. מוקדי ההתרחשות הם במסדרונות העירייה, בחדרי הסובבים את לשכת ראש העיר ובקומה שמתחתיה, שם יושבים חיים כהן, חיים לנג, ישראל קלרמן ועוד רבים וטובים ומקדמים את האינטרסים השונים, כל אחד לפי מעלתו.

ל'יהדות התורה' יש 9 מקומות במועצת עיריית ירושלים, המחולקים חצי-חצי בין דגל לאגודה, כך שלדגל יש ארבעה וחצי מקומות, וכדלהלן: 1. אורי לופוליאנסקי, ראש העיר 2. אורי מקלב 3. אברהם יהודה פיינר (נציג בעלזא על משבצת דגל) 4. שלמה מליק 5. יוסי לוי.

לופוליאנסקי עדיין מכהן. מקלב התפטר ועבר לכנסת, במקומו נכנס שמעון חדד, שפרש בינתיים מדגל. שלמה מליק הוא מקורבו של לופוליאנסקי וההנחה היא שבמסגרת ניקוי האורוות הוא לא יזכה לקדנציה נוספת. יוסי לוי התפטר במסגרת רוטציה ובמקומו נכנס יוסי דייטש משלומי אמונים.

וזו המפה החדשה. במקום לופוליאנסקי – פינדרוס. במקום מקלב – לנג. פיינר ממשיך ככל הנראה לקדנציה נוספת, ולכן נשארו עוד שני מקומות חצי פנויים העומדים תחת סימן שאלה וכתוצאה ישירה מכך, תחת לחצים עזים.

ישראל קלרמן מאוד רוצה להשתלב באחד משניהם, הוא פועל רבות למען המטרה ויש הטוענים כי הוא ראוי לכך. אולם בדרכו עומדים שני מחסומים: א. פינדרוס. ב. בית הגרי"ש לא יכול לתפוס ייצוג כה נרחב. מסיבת החגיגות של לופוליאנסקי, יועציו ועוזריו עומדת להסתיים, כך נראה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 40 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}