י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

משה פרוש מציג: תכנית הישרדות

לא, לא הישרדות פוליטית אלא הישרדות המשפחה החרדית מטבעת האוברדראפט • ומה לגבי המרוץ של אביו, ח"כ מאיר פרוש? "לאבי יש את הצוות המוכשר ביותר" • על דרעי: "לא רוצה להיכנס לזה"

א-פוליטי. משה פרוש
א-פוליטי. משה פרוש



את משה פרוש, בנו של ח"כ מאיר פרוש קשה לתפוס בימים אלה. הוא חורש את הארץ לאורכה ולרחבה ומכשיר הסלולארי שלו נמצא קבוע על "ממתינה". הגיוני היה לחשוב שהפעילות המאומצת הזו קשורה למרוץ המתוקשר של אביו לראשות עיריית ירושלים, על כל פרשיותיו וספיחיו, אבל שיחה קצרה איתו מגלה שהפעילות קשורה לנושא אחר לגמרי שמעסיק אותו זה למעלה משנה: ארגון 'תבונה' למניעת החתנים החרדיים מחיי מצוקה כלכלית בעזרת ניהול נכון של תקציב המשפחה.

ירושלים בוערת ואתה בורח מהמערכה?

"לאבי יש את הצוות המוכשר ביותר העובד בכישרון רב מול כל האתגרים. בשלב זה אבי מעודד אותי להמשיך ולעסוק בפעילות ארגון תבונה. הוא חושב שזה לא פחות חשוב מכל דבר אחר".

ובכל זאת, אתה עם עין פקוחה על המתרחש בירושלים?

"כמו כל יהודי חרדי בארץ ובעולם, גם אני עוקב אחרי הבחירות המוניציפאליות בכלל ועל ירושלים בפרט. שם המשפחה שלי גם מחייב זאת. אני מאמין שככל שיתקרב מועד הבחירות, יתווספו פעילים למערכת הבחירות ואז גם אני אוכל לקיים מצוות כיבוד אב".

אי אפשר בלי מילה על המרוץ של דרעי, הופתעת?

"אני לא רוצה להיכנס לפוליטיקה. אני לא איש פוליטי אלא אדם שרוצה לסייע לכלל הציבור בתחום הכלכלה הנכונה. זה מתבטא גם בוועדת הרבנים של ארגון תבונה המורכבת מכל העידות והחוגים, והמטרה שלי שארגון תבונה יצליח לחדור לכלל הציבור".

אתה דור רביעי לעסקנות ציבורית. ברור לך המחיר הכרוך בזה?

"אבי, בנוסף להיותו איש פוליטי הוא עסקן ציבור העוזר לכל קהילה וחוג. אני רוצה לנסות ולהמשיך את החלק של העסקנות. בנוסף, למדתי מאבי שמעשייה ציבורית לא תמיד רווים רק נחת, ומי שמתלונן עדיף שלא יכנס לזה. אני ידעתי היטב לאן אני נכנס".

משה פרוש הקים יחד עם עמיתו שלמה גולדשטיין את ארגון 'תבונה' העוסק אך ורק בפעילות הכשרה מונעת של הסתבכויות כלכליות במשפחה החרדית. הם הקימו מערך של מדריכים חרדיים שעברו הכשרה בשיטת "אש לידור" הידועה וכעת פותחים סדנאות לחתנים ואברכים חרדיים בכל רחבי הארץ. בימים אלו נפתחים סדנאות לקהילות השונות ולבני הישיבות החתנים כדי שיעברו הכשרה בסיסית לניהול כלכלת המשפחה.

למה זה כל כך חשוב הנושא הזה?

"בציבור החרדי יש אין ספור ארגונים בכל התחומים שאפשר להעלות על הדעת: חינוך, צדקה, חסד, רפואה ועוד. אין תחום שלא מנוצל. השקיעו מיליוני שקלים בשיקום משפחות שהתמוטטו. אלא שעסקו רק בתיקון הבעיה ולא נתנו את הדעת להקים גוף שימנע את התופעה הזו. לכן, מטרת ארגון תבונה היא "לתקן את הגשר ולא לבנות בית חולים מתחתיו". ראיתי שיש לכך תמיכה רחבה של גדולי ישראל וזו המטרה שלנו: למנוע את המשפחה הענייה הבאה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}