י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מסתמן: בחירות במודיעין עילית

טקס 'לקיחת החוברות' הפך לשיחת היום בעיר החרדית השלישית • מודיעין עילית היא המקום היחיד בו ה'נייעס' אינם סביב מועמד זה או אחר, אלא סביב שאלת מיליון הדולר: הבחירות, יהיו או לא יהיו?

המועמד יעקב מאיר פלדמן לוקח טפסים. צילום:  יצחק לב ארי
המועמד יעקב מאיר פלדמן לוקח טפסים. צילום: יצחק לב ארי

קצת קשה להיות פרשן פוליטי בעיר בה הדיונים העיקריים מסתובבים סביב ציר של 'יהיה או לא יהיה'.

אבל למי שמכיר את הדיסה הפוליטית המתבשלת במודיעין עילית, הרי שמדובר בשאלה שהיא תמצית הכל. כמו שהדברים נראים כרגע אין שום ספק בדבר זהותו של ראש העיר הבא (גוטרמן, כבר אמרנו?), החשש הגדול הוא מפני הרכבה של המועצה הבאה. סביב החשש הזה נרקמים דילים סבוכים, שלעומד על טיבם נראה כי בחירות לנשיאות ארצות הברית לפנינו.

ואלו הם הפרטים, המרכיבים את הפאזל הסבוך. לפני מספר ימים הגיע ראש העיר המכהן לביתו של המרא דאתרא, הרב מאיר קסלר, ובפיו בקשת תמיכה. דבר היחסים הבלתי חגיגיים בין השניים הוא אחד הסודות הגלויים בעיר, אבל ההכרח הביא את הצורך, וכל השאר היסטוריה.

שם, מאחורי הדלת הסגורה, נתן הרב לראש העיר את ברכתו ואת תמיכתו, כך הבטיחו לנו אנשיו של גוטרמן. גם אויביו לא הכחישו, אולם בפיהם היה הסבר מפולפל. "הרב הסכים לבחור בגוטרמן כמועמד שלו. והיה אם ייבחר, מה טוב. אם לא, עוד יותר טוב".

"הייתי אצל הרב מספר ימים לאחר מכן", מספר הרב יעקב מאיר פלדמן, מי שמתעתד להציג את מועמדותו לראשות העירייה ואשר מוכן לומר דברים, שאחרים פוחדים להוציא מפיהם. "נאמר לי מפורשות כי ריצה שלי לראשות אינה מנוגדת את דעת המרא דאתרא".

מה שאומר, מבחינתו של פלדמן, שמותר ללכת לקחת טפסים.

היום, בשעות הבוקר, הוא התייצב במתחם הביטחון ונטל מידיו של יוני ברנפלד, רבש"ץ המועצה, את החוברות הנדרשות להצגת מועמדות, האחת לראשות המועצה והשנייה נציגות מפלגתית. "לקחתי שתי חוברות עבורי ושתי חוברות נוספות עבור נח אדלר, שאף הוא מתכנן לרוץ", אומר פלדמן.

ובכן, הפצצה נורתה. נח אדלר ידוע כ'איש של הרב' וכיהודי שאינו זז צעד אחד ימינה או שמאלה מבלי לשאול את פיו של המרא דאתרא. אם ביקש חוברות, מן הסתם קיבל לכך היתר מפורש.

בשיחה עם יוני ברנפלד, נציג ועדת הבחירות במודיעין עילית, הוא מספר כי "אכן, הגיע פלדמן ולקח חוברות עבורו ועבור נח אדלר. בנוסף הגיעו גם יוני מזרחי וגולן חסידי וכן אליהו אוחיון". למי שאינו מכיר את הנפשות הפועלות נספר כי השניים הראשונים מתכננים לנשוף בעורפה של ש"ס המקומית ולרוץ במקביל אליה.

ומה בדבר הדיבורים על כך שייעשה מאמץ לפסול חוברות או חתימות?

"הכול דיבורים. ועדת הבחירות מורכבת מנציגים ממלכתיים, אנשים מנוסים וותיקי בחירות, ואין כל אפשרות לטרפד רשימות, כפי שמנסים רבים להפחיד".

יש אומרים כי מינויו של סוקולובר ליו"ר ועדת הבחירות יכולה אף היא להשפיע בכל הקשור להגשת הרשימות השונות.

"אלו הם דיבורים בלתי רציניים. יש לזכור כי ועדת הבחירות כוללת גם את שמואל אורן, הממונה מטעם משרד הפנים. יש חוק ויש סדר".

כפי שהדברים נראים כעת, יהיו בחירות במודיעין עילית?

"נכון להיום, ועד למועד הגשת הרשימות, נראה כי יש בחירות בעיר".

אך לכל מי שנושם לרווחה, שמח על ההליך הדמוקרטי העומד להתקיים בשעה טובה גם במודיעין עילית, היינו מציעים להמתין ולראות. ביום ז' בתשרי בין השעות 9-11 בבוקר ולמחרת, ביום ח' בתשרי בין השעות 3-9 בערב, יעלו ויבואו המועמדים השונים, יציגו איש איש את חוברתו וחתימותיו.

רק אז נוכל לדעת את סופו של הסיפור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}