י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ותודה שטיפלת אצל נאצר...

מאז הוחל החוק החדש האוסר על בעלי רכבים לטפל במוסכי יו"ש, ואף מאיים בהחרמת כלי הרכב - ירד מספר גניבות כלי הרכב • למה? הסוד בכתבה שלפניכם

חרדי במוסך ערבי. צילום אילוסטרציה דב האזרחי
חרדי במוסך ערבי. צילום אילוסטרציה דב האזרחי

לא רבים ידעו מה קורה לרכבם בעת שהוא שוהה במוסך השכונתי של דיר-קאדיס או כל עיר ערבית אחרת ביו"ש.

קניית רכב משומש הפכה זה מכבר אצל רבים וטובים לרגע בו הם מתחילים להיות קשורים עם הכפר הערבי הסמוך. שטח A או שטח B, בימים בהם הפכו רבים מבעלי המוסכים היהודיים ל'עושקי כסף' לא קטנים, וכאשר כל תקלה קטנה ברכב גוררת משפטים של "צריך להחליף" ו"לא פחות מאלף שקלים", לא נותרה ברירה לפשוטי העם, אלו שידם אינה משגת לרכישת רכב חדש או חדיש, אלא לשלוח את רכבם לטיפול אצל אחמד, נאצר או יוסוף (ומי לא שמע על יוסוף מדיר-קאדיס...).

השמועות המבוססות דיברו על 'חלקים גנובים' ועל 'עבודה ערבית'. לא פעם חזר הרכב מצביעה כללית שהחזיקה מעמד רק שבועות אחדים בלבד (ולך תתלונן...) עד שהתקלפה חלקים-חלקים. אבל בסופו של יום ושל חודש אחזקת הרכב הפכה למצרך זול יחסית והציבור (בעיקר אברכים) הצביע ברגליים ובגלגלים.

עד שבאה מדינת ישראל ושמה קץ לאפשרות הזו. על-פי החוק החדש, רכב שנתפס בתוך שטחים שהם מחוץ לשטח המדינה - מוחרם! לאחרונה החרים הצבא מכוניות די רבות, מה שהרתיע בעלי רכבים רבים. בלב צובט ובצער גדול נאלצו הללו להכניס את הרכב אל המוסך הקרוב, כשבסופו של תהליך הם נאלצים להיפרד ממיטב כספם.

השבוע הסתיים משפטו של פיראס נואורה, תושב בית לחם בן 25, ושפך אור על התמונה: מקריאת גזר דינו עולה שיטה מתוחכמת וערמומית, אשר לפיה היה כל בעל רכב שטופל בשטחים קורבן פוטנציאלי לגניבת רכבו. אם לא הבנתם לאן נעלם הרכב (טופל רק השבוע..) שלכם, יסבירו זאת לכם דבריו של השופט יצחק ענבר.

מתברר כי נואורה נהג לפנות אל בעלי המוסכים הערביים, שתמורת סכום כסף מסוים שיתפו עמו פעולה. בעל המוסך נהג להשאיל לו את מפתחות הרכב לזמן מה, 'לצורך שכפול מהיר', אחר-כך נלקחו גם הרישיונות ושאר מסמכים לצילום בחנות הקרובה. עכשיו, כשכל פרטי בעל הרכב, קודים ושאר מפתחות ורישיונות היו בידיו של הגנב הנכבד, לא נותר לו אלא להוסיף את המכונית שלכם אל רשימת הגניבות השבועית שלו.

לפי סדר, לילה אחר לילה, הוא העלים עוד אחת מהן היישר אל משחטת הרכב שבעיר הערבית הסמוכה.

אז אולי מאז הופעל החוק החדש יותר ויותר מכוניות חורקות ומקרטעות, בלתי מטופלות, וכיסיהם של מוסכניקים יהודים הפכו למנופחים יותר, לרעת ארנקיהם של עניי ישראל ואברכיה. אבל מה שבטוח הוא שבמגרשי החניה שלצד הבתים חונים בימים (וגם בלילות) מספר גדול יותר של מכוניות.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}