י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הרב התבצר בבור והעבודות הופסקו

מחאה עם סגנון: רב המושב גמזו ומועצת חבל מודיעין נכנס לבור במחאה על עבודות גינון שנעשו על אף שנת השמיטה. הוא יצא משם רק לאחר שהעבודות הופסקו, בסיוע ח"כ אורי מקלב • גלריית תמונות מהשטח

התעקש וניצח. הרב מאיר בבור
התעקש וניצח. הרב מאיר בבור



חייתני מירדי בור. רב המושב גמזו ורב מועצת חבל מודיעין, הרב אליאב מאיר, פתח הבוקר (א) בפעולת מחאה ייחודית. הוא נכנס לבור שנחפר על מנת לשתול בו עצים, וסירב לצאת. העילה: עבודות השתילה מתבצעות בעצם שנת השמיטה ללא כל היתר או דחיפות נראית לעין.

מקום ההתרחשות - בכניסה לישוב שוהם. חברת מע"צ שמבצעת בניה של כיכר חדשה בכניסה לישוב, החליטה לשתול במקום עצי דקל כחלק מתוכנית העבודה. "אני עוקב אחר העבודות במקום כבר כמה שבועות", מספר הרב מאיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "ולא רואה כל סיבה שמצריכה את פעול השתילה דווקא עכשיו, בשנת השמיטה".

העבודות הופסקו. הרב על רקע המשאית ועליה עצי הדקלצילום: העבודות הופסקו. הרב על רקע המשאית ועליה עצי הדקל
העבודות הופסקו. הרב על רקע המשאית ועליה עצי הדקל




הרב, ששוחח בנושא אישית עם הממונה על מע"צ, שר התחבורה שאול מופז, קיבל ממנו הבטחה שהעבודות ימתינו עד לאחר השמיטה. "מופז אכן עשה כל מה שיכל, אבל זה כנראה לא עזר, והעבודות החלו", אומר הרב מאיר.

הרב נקט בפעולה. הוא הגיע לשטח העבודה, נכנס לבור שנחפר במקום, והודיע: "אני מתבצר כאן עד שיופסקו העבודות". הרב התבקש על ידי הפועלים לצאת מהבור, ומשלא נענה איים מנהל העבודה כי הוא יזמין למקום את המשטרה.

האיום לא מומש, והעבודות הופסקו זמנית. למקום הגיע ח"כ אורי מקלב, שעורב בפרטי הפרשה עם היווצרותה. מקלב והרב מאיר פעלו יחדיו על מנת להפסיק את העבודות, והצליחו. "שר התחבורה ומנכ"ל מע"צ הודיעו על הפסקת העבודה ודחייתה עד לאחר שנת השמיטה", מספר הרב ונימת סיפוק נשזרת בקולו.

תמונות נוספות מהאירוע




































תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}