י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יהודים בין הרוגי מטוס רוסי שהתרסק

מטוס שהמריא ממוסקבה כשעליו 88 נוסעים התרסק כשעמד לנחות בעיר פרם. הותרו לפרסום שמות בני משפחה אחת: אפרים וגולדה נחומוב, וילדיהם אלי וחוה. משלחת 'איגוד הקהילות' יוצאת לזירת האסון

מטוס שהתרסק. צילום אילוסטרציה
מטוס שהתרסק. צילום אילוסטרציה

מטוס נוסעים רוסי מדגם בואינג 737-500 התרסק הלילה (מוצ"ש) סמוך לעיר פרם שבסביר. כל 88 הנוסעים ואנשי הצוות נהרגו.

סוכנויות הידיעות ברוסיה דיווחו כי המטוס, של חברת התעופה "ארופלוט", המריא מנמל תעופה בבירה מוסקבה, והתרסק באזור לא מיושב ליד הרי אורל.

בין קורבנות האסון ישנם מספר יהודים.

לפי שעה הותרו לפרסום שמות בני משפחה אחת: אפרים (יליד 1972) וגולדה (ילידת 1984) נחומוב, וילדיהם אליהו בן ה-7 וחוה בת ה-4. את שאר שמות ההרוגים היהודיים עדיין לא ניתן לפרסם.

הרב זלמן דייטש, רבה של פרם ושליח חב"ד בעיר, סיפר לאתר 'שטורעם': "המשפחה חזרה מאירוע משפחתי שהתקיים מחוץ לעיר. על המטוס היו האב והאם, ושני ילדיהם. שניהם היו תלמידים של מוסדות החינוך 'אור אבנר - חב"ד' בעיר. הילד השתתף הקיץ בקעמפ המקומי, והילדה נרשמה לגן. האב היה חבר הקהילה וידידי הקרוב. זה מקרה קשה, כואב ומטלטל".

היום (א) תצא משלחת מיוחדת ממוסקבה מטעם 'איגוד הקהילות היהודית בחבר-העמים' לאזור האסון. בין חברי המשלחת יהיה גם נציג החברה קדישא בראשותו של רבה של רוסיה, הרה"ג רבי בערל לאזאר. למשלחת יצטרפו בני משפחות של ההרוגים היהודיים המתגוררים במוסקבה

חוקרי תעופה החלו בחקירת נסיבות התאונה, אך כבר ציינו כי אין סימן לכך שפיגוע או חבלה מכוונת גרמה לכך. הסיבה להתרסקות אינה ברורה, אולם תחנת רדיו מקומית דיווחה כי המטוס התרסק בעת שעמד לנחות בנמל התעופה בפרם, הנמצאת כ-1,200 קילומטרים מזרחית למוסקבה.

"הקשר עם המטוס אבד כשהוא היה בגובה של 1,100 מטרים, לקראת הנחיתה", מסרה דוברת חברת התעופה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}