י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

חשיפה: הרב אמנון יצחק נגד 'מעריב'

מערכת 'סופשבוע' ביצעה תחקיר ממנו עולה כי הרב יצחק ביקש, לכאורה, סכום כסף בתמורה להפסקת החרם על 'שטראוס'. ערוך דינו ביקש למנוע זמנית את הפרסום, אך נדחה • הפרוטוקול בפרסום ראשון

חשיפה: הרב אמנון יצחק נגד 'מעריב'



הרב אמנון יצחק מול הרב לנדא • תחקיר
בדקה האחרונה: הרב אמנון יצחק ניצל מחרם


מי יצחק אחרון? תחקיר שביצע עיתון 'מעריב' בעניין הרב אמנון יצחק, נתקל בהתנגדות משפטית. הרב יצחק עתר לבית המשפט המחוזי בתל אביב במטרה למנוע את הפרסום, הבקשה לא התקבלה והשופט יהודה זפט דחה אותה אתמול (ד) וסירב לאסור את פרסום הכתבה.

מדובר בתחקיר שערך העיתונאי אריק וויס עבור מערכת 'סופשבוע-מעריב'. על פי ממצאי התחקיר (כך עולה מהחלטת בית המשפט המצ"ב), נטען כי הרב אמנון יצחק היה מוכן,לכאורה, להסיר את החרם שהטיל על 'שטראוס' תמורת תשלום כספי.

בבקשה כתבו באי כוחו של הרב יצחק: "אנו לא מבקשים כאן שמעריב יעשה איתנו חסד ויאסור את הפרסום מעתה ועד עולם.נושא של אמת הפרסום ותום הלב הם נושאים שעל המשיב לעמוד בהם. כל שאנו מבקשים הוא עיכוב זמני, על פי שהפסיקה מדברת על מניעה גורפת. כב' הרב אמנון יצחק יבוא וייתן את תגובתו בראיות ממשיות בתגובה סבירה".

נציג 'מעריב' הגיב: "המבקש לא רשאי לבוא לבית משפט ולא ליתן גירסה, הוא לא עבר את הסף המינימלי. נכון שהרב לא בארץ אבל המנכ"ל נמצא כאן והוא היה שותף לשיחות. בין אם עשינו בצדק ולא עשינו בצדק, אתמול בלילה החלטנו שלא לפרסם את זה השבוע. לפנים משורת הדין ולנוכח מה שקרה ולאור זאת שהרב נמצא בחו"ל אנו דוחים את הפרסום".

כאמור, השופט דחה את הבקשה. הוא ציין בהחלטתו כי "נעשתה פניה אל הרב, באמצעות בא כוחו, למסור את תגובתו, ותגובה עניינית טרם הוגשה". לבסוף קבע: "צו זמני למניעת פרסום ינתן בנסיבות מאוד מיוחדות, שאינן מתקיימות בבקשה שלפני. הבקשה נדחית".

להלן פרוטוקול הדיון וההחלטה - בפרסום ראשון (לחץ להגדלה).
















קישורים:
דיון בנושא בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}