י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

סקר: משה אבוטבול מנצח ברוב מוחץ

סקר מיוחד שנערך בבית שמש קובע: מועמד ש"ס משה אבוטבול פותח פער ענק על כל מתחריו, כולל ראש העיר הנוכחי, דני ועקנין. המדגם לא כלל את רוב השכונות החרדיות • הסקר במלואו בפרסום ראשון

פער ענק. אבוטבול בכינוס בחירות
פער ענק. אבוטבול בכינוס בחירות

דרמה פוליטית בבית שמש. סקר חדש שאמור להתפרסם בימים הקרובים קובע: מועמד ש"ס, משה אבוטבול, זוכה בבחירות לראשות עיריית בית שמש בכל מצב. הסקר במלואו מתפרסם לראשונה כאן, באתר 'בחדרי חרדים'

לסקר במלואו - פרסום ראשון

הסקר, שנערך בקרב המגזר החילוני בבית שמש, קובע: משה אבוטבול החרדי זוכה ב-43% אחוזים מקולות המצביעים בעוד ראש העיר הנוכחי, דני ועקנין, מקבל 17.6%. הנתון הזה מתייחס למשיבים אשר מתכוונים בוודאות להצביע בבחירות לעירייה.

אבוטבול רומס את ועקנין. הנתון המעניין בסקרצילום: אבוטבול רומס את ועקנין. הנתון המעניין בסקר
אבוטבול רומס את ועקנין. הנתון המעניין בסקר

החלק המפתיע: הסקר לא כולל את השכונות רמת בית שמש א' ורמת בית שמש ב' המהוות את מרבית מניין ובניין החרדים בעיר. דהיינו, אבוטבול זוכה לתמיכה באחוזים גבוהים מאד בקרב התושבים הוותיקים – חילוניים ומסורתיים. יצוין, כי הקריה החרדית הותיקה כן נכללה בסקר. את הסקר ערכה חברת 'מדגם – יעוץ ומחקר'.

נתון מעניין נוסף. במידה ויהיו ששה מתמודדים, אלו התוצאות: אבוטבול – 21.5. שלום לרנר – 14.5. דני ועקנין – 10.6. נתן שיטרית – 5.5. ישעיהו ארנרייך – 4. שלומי ברוש – 3.1. הנתון המדאיג יותר מבחינת אבוטבול לאורך הסקר כולו הוא הנתון הבא: כ-40% לא השיבו/לא יודעים. יצוין, כי מרבית חסידי גור בעיר גרים בשכונה הותיקה והשתתפו בסקר.

תוצאות הסקר מעודדות מאוד את ראשי ש"ס, שבשיחות פנימיות מצהרים כי ראשות עיריית בית שמש היא הדבר החשוב ביותר מבחינתם בבחירות המוניציפאליות הקרובות. דבר אחד ברור: בעקבות הסקר יתחזק מאוד מעמדו של אבוטבול, וגורמים רבים בעיר ובמערכת הפוליטית הארצית, גם תוקעי הסכינים דאתמול, יתייצבו כעת מאחוריו.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}