י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מסתמן: יצחק עידן לראשות עיריית אלעד

הערב: מועצת החכמים של ש"ס מתכנסת לישיבת הכרעה. ישי בשיחות סגורות: "עידן הוא המועמד". עידן: "התפקיד הוצע לי אבל עדיין לא החלטתי". גורמים בש"ס: אבדו סיכויי כהן • פרסום ראשון

הכרעה. כינוס מועצת חכמי התורה (ארכיון)
הכרעה. כינוס מועצת חכמי התורה (ארכיון)



אור בקצה מנהרת התעתועים באלעד: מסתמן כי מועמד ש"ס לראשות עיריית אלעד יהיה יצחק עידן, תושב בני-ברק ופעיל ותיק במפלגה. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי הערב יתקיים כינוס מועצת חכמי התורה של ש"ס. המועצה תכריע בשאלת המועמדות.

עידן עצמו לא שש לדבר על הנושא. "התפקיד הוצע לי זה מכבר, אבל אני עצמי עדיין לא החלטתי האם להיענות לבקשה", אמר היום עידן ל'בחדרי חרדים'.

כשנשאל האם זומן לכינוס מועצת החכמים הערב, השיב: "דבר איתי אחרי עשר בלילה, אז הכול יהיה ברור יותר".

זומנת לישיבה הערב?

"אין תגובה".

בעצם, עכשיו הכול תלוי בהחלטתך בלבד?

"אפשר לומר".

גם לאחר השמועות הרבות שנפוצו בעניין המועמדות באלעד, בש"ס מתעקשים: עידן הוא האיש. בשיחות סגורות שקיים אתמול יו"ר המפלגה, אלי ישי, הוא הודיע חד-משמעית (הציטוט מדויק): "מבחינתי, יצחק עידן הוא המועמד והוא ראש העיר הבא של אלעד. כל שאר השמות המופרחים לאוויר - ספקולציות".

הערב בשעה 21:00 תתקיים ישיבת מועצת החכמים של ש"ס בראשות מנהיג התנועה, הגר"ע יוסף, ותעסוק בעיקר בנושא אלעד. גורמים רשמיים בסביבתו של יו"ר המפלגה אומרים כי על השולחן שני שמות: צביקה כהן ויצחק עידן, אם כי ברור לכל שכהן אינו אופציה של ממש.

אותם גורמים רשמיים מכחישים נחרצות את הידיעות על התמודדותו של יוסי ערבליך, ששמו הוזכר כמועמד מוסכם על דגל וש"ס במסגרת דיל בית שמש-אלעד. "ישי לא שמע על כזה דבר מעולם. גם אם יש דברים בגו, ש"ס לא מכירה את הנושא כלל. למה שנוותר על אלעד למועמד אשכנזי?" אומרים במפלגה.

עידן נחשב בעבר לאחד מאנשי אמונו של היו"ר הקודם, אריה דרעי. בשנים האחרונות הוא שינה קו וחבר ל"אנשים הנכונים" בצמרת המפלגה. הוא מוכר כאיש צללים, השומר בעקשנות על פרטיותו, ולא נחשף לציבור (כל הניסיונות להשיג את תמונתו, עלו בתוהו).

לצביקה כהן, ראש העיר המודח , אין כבר סיכוי לחזור כמועמד מוסכם. בש"ס טוענים: "התיק שלו סגור".

עם זאת, יש לו עדיין תומך אחד משמעותי במועצת החכמים, שמתנגד בכל תוקף להדחתו. ובכל זאת, בש"ס רק אישיות אחת קובעת, כידוע.

כהן, השוהה בימים אלו בבית מלון בירושלים, עוקב אחר הנעשה בעיניים כלות. אתמול הוא נפגש עם ח"כ לשעבר מש"ס העוסק בעניינים המוניציפאליים של התנועה והבין ממנו כי דינו נגזר.

גורמים בסביבתו של כהן טוענים שאם הוא אכן יודח רשמית, הוא ישקול התפטרות מיידית מתפקידו. התוצאה: אם הוא מתפטר, הרי שממלא מקומו צביקה הרבסט ייכנס לתפקיד ראש העיר בפועל, וזו כבר עמדת כוח שונה לגמרי שמשנה את התמונה כולה, ולרעת ש"ס. ראה ערך שרון ואהוד אולמרט.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}