י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ישי: הבחירות לכנסת - במארס 2009

במפגש עם ראשי המטות המוניציפליים של ש"ס, העריך אלי ישי שהמו"מ הקואליציוני ייקלע למבוי סתום. ואולי ישי מעוניין בבחירות בעוד חצי שנה, בגלל חששו מחזרתו של דרעי?

קשוח. אלי ישי
קשוח. אלי ישי


יו"ר ש"ס, השר אלי ישי, מעריך שקלושים סיכוייה של שרת החוץ ציפי לבני, או של שר התחבורה שאול מופז, להקים ממשלה בראשותם לאחר הפריימריס בקדימה שיתקיימו בשבוע הבא. במפגש סגור עם ראשי המטות המוניציפליים של ש"ס, שהתקיים בבית המפלגה, העריך ישי שהמו"מ הקואליציוני ייקלע למבוי סתום, וכי הבחירות לכנסת יתקיימו במארס 2009.

ישי אמר לפעילים כי לאור הערכה זו, מטה הבחירות שהקימה ש"ס לקראת הבחירות המוניציפליות, שיתקיימו בנובמבר, לא יפורק וישמש תשתית להיערכות המפלגה לבחירות לכנסת.

ש"ס נחשבת למפלגה שבידה המפתח להרכבת הממשלה. ישי מודע לעמדה זו, ומתכוון לנהל מו"מ קואליציוני קשוח עם יו"ר קדימה הבא. התנאי הראשון להצטרפותו לממשלה יהיה החזרת קצבאות הילדים שקוצצו. בנוסף לזה, תוצג הדרישה לכלול בהסכם הקואליציוני עמדות ברורות בנוגע לניהול המו"מ עם הפלשתינים, שיאפשרו לש"ס - המתנגדת לדיון בנושאי הליבה - להיות חברה בממשלה.

ישי אמר בפגישה: "המערכת הפוליטית מתקרבת אל סוף תקופה, ולכן ההתנהלות של כל המפלגות מכוונת לבחירות הבאות. ומכיוון שלא נשאר הרבה זמן עד הבחירות, יש לחברי הכנסת פחות מוטיווציה לשמור על כיסאותיהם".

האם אלי ישי מעוניין בבחירות כבר בעוד חצי שנה, בשל חששו מחזרתו של אריה דרעי לזירה הפוליטית?

גורמים בסביבת ישי דחו טענות אלה. לדבריהם, מעמדו של ישי מובטח ואין כאן אינטרס אישי שלו, אלא הערכה ריאלית של ההתרחשויות במערכת הפוליטית, לאחר הפריימריס בקדימה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}