י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

יו"ר ועדת הבחירות: לא אעסוק בקלון של דרעי

מכה לדרעי בדרך לכיכר ספרא: השופט ריבלין הודיע כי דחה את פניית דרעי להפחתת שנות הצינון להן נדרש בשל הקלון שהוטל עליו, לפני שירוץ לראשות עיריית ירושלים, כיוון ש"הדבר חורג מסמכותי"

לא קלה הדרך. דרעי
לא קלה הדרך. דרעי

מכה לאריה דרעי בדרך לכיכר ספרא: יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, קבע היום (ד) כי אין זה מתפקידו לטפל בבקשת דרעי לאפשר לו להתמודד בבחירות לראשות עיריית ירושלים. לדבריו, הטיפול בבקשתו של דרעי אף חורג מסמכותו.

דרעי פנה לשופט ריבלין, באמצעות פרקליטו, על מנת שזה יפחית את משך תקופת הצינון שחלה לגביו, בעקבות הרשעתו בקלון. בפנייתו ביקש דרעי כי תקופת הצינון תופחת לחמש שנים בלבד, ולא שבע שנים, כפי שקבוע כיום בחוק הבחירות לעיריות.

דרעי טען כי בעת שהורשע, החוק שהיה אז בתוקף היה על תקופת צינון של חמש שנים בלבד, וכי התיקון הקובע שבע שנות צינון נכנס לתוקף הרבה לאחר שריצה את עונשו.

יו"ר ועדת הבחירות החליט הערב לדחות את הפנייה: "אין בכוונתי להידרש לשאלה המועלית במכתב. כידוע לך, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית אינו מחווה דעתו בשאלות משפטיות. אין הבקשה נכללת במסגרת תפקידיו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, וכפי הנראה אף חורגת מסמכותו".,

לדברי ריבלין, פנייתו של דרעי אינה מעידה על מקור כוחו של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית להכריע בשאלת תחולתו ופרשנותו של חוק הצינון, וכי כל מה שהופנה אליו היה בעצם "נייר עמדה" מטעם פרקליטו של דרעי.

מקורבי דרעי כבר הודיעו קודם לכן כי אם השופט ריבלין לא יענה לבקשת דרעי, בכוונתם לפנות אל נשיא המדינה, כדי שיחון את דרעי ויאפשר לו להתמודד.

קישורים:
התרגשתי לקבל ברכת הגר"ע והגרי"ש
אריה, ראש העיר
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}