י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

OU מאיים להסיר את הכשרות מרובשקין

צרות בצרורות: מערכת הכשרות הודיעה לבעלי מפעל הבשר הגדול בעולם, כי תסיר ההשגחה אם הנהלת המפעל לא תוחלף. האיום שוגר לאחר שהוגש כתב אישום נגד המפעל בגין העסקה בלתי-חוקית של ילדים

ר' שלום רובשקין בחברת עובדים במפעל. צילום: VIN
ר' שלום רובשקין בחברת עובדים במפעל. צילום: VIN

הצרות באות בצרורות: מערכת הכשרות OU הודיעה למשפחת רובשקין, בעלי מפעל הבשר הגדול בעולם, הממוקם במדינת איווה שבארצות הברית, כי תסיר את חותמת הכשרות ממוצרי המפעל במידה והנהלת המפעל לא תוחלף בקרוב.

האיום מצד מערכת הכשרות שוגר שעות ספורות לאחר שפרקליטות המדינה הגישה באופן רשמית כתב אישום כנגד המפעל ובעליו, ר' אהרון רובשקין, בגין העסקה בלתי-חוקית של ילדים.

הגשת כתב האישום והאיום של ה-OU מדווחים בהרחבה בכלי התקשורת בארצות-הברית.

"בימים הקרובים, או ליתר דיוק בשבועות הקרובים, אנו נשהה את השגחת הכשרות שלנו במקום, אם לא תוחלף ההנהלה", אמר הרב מנחם גנק, ראש מחלקת הכשרות של ה-OU.

במקביל אמר הרב מנחם מאיר וייסמנדל, המעניק אף הוא הכשר למפעל, כי ארגונו ימשיך להשגיח במקום ולספק תעודות כשרות.

ר' אהרן רובשקין, בנו שלום, ושלושה עובדי חברת כוח אדם נוספים, מואשמים ביותר מ-9000 הפרות בוטות של חוקי העסקת ילדים.

כזכור, לפני מספר חודשים נערכה במפעל 'רובשקין' פשיטת-ענק, הגדולה ביותר אי-פעם של משטרת ההגירה בארצות-הברית, ובמקום נעצרו כ-700 עובדים בלתי חוקיים, ביניהם גם עובדים חרדיים מישראל. הפשיטה בוצעה לאחר עליהום תקשורתי חסר-תקדים מצד ארגונים שונים, בגין ליקויים בשחיטה ובתנאי העסקת עובדים.

"כל הנאשמים ידעו שבמפעל מועסקים עובדים זרים בלתי חוקיים", נכתב בכתב האישום. "כמו-כן הנאשמים היו שותפים לידיעה כי במפעל מועסקים קטינים. שיטות ההעסקה של החברה עודדו מועמדים להגיש מסמכי זהות כוזבים, והיה ידוע שהמסמכים מכילים מידע כוזב בנוגע לסטטוס המועמד, לגילו ולזהותו".

הפרות החוק אמורות לגרור אחריהן עונש של עד 30 יום בכלא וקנס שנע בין 65 ל-625 דולרים עבור כל הפרה. בית המשפט יתכנס ב-17 לחודש.

מאז הפשיטה של מחלקת ההגירה, משחטת הבשר הגדולה נמצאת במעקב רצוף של כלי התקשורת בארצות-הברית. בעקבות הפשיטה, החליטו חלק העובדים לפתוח את הפה ולתאר את תנאי ההעסקה המחפירים שלהם.

בחודש מאי הודיעה החברה כי מנהל המפעל בעיירה פוסטוויל שבאיווה, ר' שלום רובשקין, יועבר מתפקידו. אולם מאז חלפו מספר חודשים ושלום רובשקין עדיין ממלא תפקידו וטרם צוין מי ימלא את מקומו, אם בכלל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}