י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

"התרגשתי לקבל ברכת הגר"ע והגרי"ש"

אתמול הגיש אריה דרעי בקשה רשמית: לקבוע כי תקופת הקלון כבר הסתיימה. בימים הקרובים יפרסם את עמדותיו: "לא אחלק את ירושלים". והוא יצהיר: "רק אני יכול להוביל לפיוס בין כל המגזרים בעיר"

""שילמתי את מלוא המחיר". עם הגר"ע יוסף
""שילמתי את מלוא המחיר". עם הגר"ע יוסף

מערכת הבחירות לראשות עיריית ירושלים מתחממת: לאחר שהודיע רשמית על הצטרפותו למירוץ פנה אתמול אריה דרעי אל יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט אליעזר ריבלין, וביקש לאפשר לו להגיש את מועמדותו לבחירות שיתקיימו בנובמבר, על אף שריצה מאסר בגין עבירות שיש עמן קלון.

העיתונאי אבישי בן חיים מ'מעריב' מפרסם הבוקר (ד) כי דרעי מתכוון לפרסם בימים הקרובים את עמדותיו ולהודיע: "לא אתן לחלק את ירושלים‭."‬ יו"ר ש"ס לשעבר יצהיר גם כי רק הוא "מסוגל להוביל לפיוס בין כל המגזרים בירושלים, חרדים וחילונים, יהודים וערבים‭,"‬ ויזכיר את פועלו למען המגזר הערבי כשכיהן כשר הפנים.

אבל בדרך מחכה לו "מכשול הקלון‭."‬ החוק קובע כי מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון לא יוכל להתמודד על ראשות העירייה בטרם יחלפו שבע שנים מסיום ריצוי עונשו. דרעי שוחרר מהכלא ביולי 2002 ואינו רשאי להתמודד לפני יולי ‭.2009‬ באמצעות פרקליטו, עו"ד צבי אגמון, טוען דרעי כי במועד הרשעתו החוק קבע כי מי שהורשע בעבירה שיש עמה קלון יהיה מנוע מהמתמודדות על תפקיד ציבורי במשך שש שנים ולא שבע שנים. החוק תוקן רק לפני שנה ונקבע כי האיסור יהיה לשבע שנים. לפיכך, דורש דרעי להחיל עליו את תקופת האיסור התואמת את החוק, לפני שתוקן.

"אבקשכם, נכבדיי, לאשר כי הוראת החוק אינה מונעת ממר דרעי להציג את מועמדותו לראשות עיריית ירושלים, להיכלל ברשימת המועמדים ולהיבחר כחבר המועצה‭,"‬ נאמר בפנייתו אל השופט ריבלין.

דרעי החליט לפנות לשופט ריבלין במקום לבקש קיצור תקופת רישום פלילי מהנשיא שמעון פרס. "שילמתי את מלוא המחיר ואת כל העונש לפי כל החומרות של הבד"ץ והבג"ץ‭,"‬ אמר. "אני לא רוצה שיגידו שאני חוזר לחיים הציבוריים דרך הטבות מיוחדות. אני באמת חושב שעל פי החוק מגיע לי‭."‬

דרעי הכריז רשמית על התמודדותו לאחר פגישות עם מנהיגה הרוחני של ש"ס, הרב עובדיה יוסף, ועם מנהיג הציבור הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב. "יותר מהכל‭,"‬ אמר דרעי, "התרגשתי לקבל את ברכתם של הרב עובדיה יוסף והרב יוסף שלום אלישיב למהלך הזה‭."‬

כניסתו של דרעי למירוץ, אם אכן תאושר, מול המועמדים החרדי מאיר פרוש והחילוני ניר ברקת, צפויה להפוך את מערכת הבחירות בירושלים למעניינת הרבה יותר.

פנייתו של דרעי לוועדת הבחירות כבר מעוררת סערה. התנועה לאיכות השלטון פנתה אתמול לשופט ריבלין וביקשה שלא יאשר את מועמדותו. "דרעי הורשע בעבירות אלה בזמן כהונתו כשר הפנים, עת החזיק בידיו עוצמה והשפעה רבות, אשר מצא לנכון לנצלן לרעה‭,"‬ טוענת התנועה. "הגשת מועמדותו כיום לראשות בירת ישראל - ירושלים, יש בה משום מעשה ציני, אשר שם ללעג לא רק את מערכת אכיפת החוק, אלא גם את הצורך במנהיגי ציבור נקיים מכל רבב‭." ‬

קישורים:
דרעי: אני רץ
אריה, ראש העיר
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}