י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תחקר פרשת 'בחור הישיבה והפתק'

המשנה לפרקליט המדינה, שי ניצן, הורה למשטרה לפתוח בחקירה בפרשת פרסום הפתק שהטמין הסנטור האמריקני ברק אובמה בין אבני הכותל. הפתק הוצא על ידי בחור ישיבה ופורסם למחרת ב'מעריב'

פרשה מתמשכת. אובמה מטמין את הפתק
פרשה מתמשכת. אובמה מטמין את הפתק

סאגת הפתק שהטמין ברק אובמה בין אבני הכותל רחוקה מסיום. המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, שי ניצן, הורה למשטרת ישראל לפתוח בחקירת המקרה. ההחלטה נפלה לאחר שהוגשה תלונה בנושא לפרקליטות.

אנשי פרקליטות המדינה, שבחנו את התלונה ואת פרטי הפרשה, הגיעו למסקנה כי ייתכן ומעשה הפרסום מהווה עבירה על חוק הגנת הפרטיות וחוק השמירה על המקומות הקדושים.

הפרשה החלה לפני כחמישה שבועות. המועמד הדמוקרטי לנשיאות ארצות הברית, ברק אובמה המבקר בישראל, מגיע לביקור בכותל המערבי. הוא מטמין בין האבנים פתק אישי, ולאחר חילופי דברים עם רב הכותל מסתלק מהמקום.

בחור ישיבה חרדי שעקב אחר מעשיו של אובמה, ניגש היישר למקום בו הוא הטמין את הפתק, שלף משם כ-20 פתקים, חיפש ביניהם ושלף את פתקו של הסנטור.

בדרך זו או אחרת, הגיע הפתק לידיו של כתב 'מעריב', אבישי בן חיים, שפרסמו בעיתון למחרת. בישראל, כמו גם בכלי תקשורת רבים ברחבי תבל, התחוללה סערה נוכח פרסומו של מכתב אישי.

רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ' אמר לאחר המעשה: "כשם שלא יעלה על הדעת שיקליטו אדם כשהוא מתפלל וישמיעו את דבריו לקדוש ברוך הוא בציבור, כך גם עם הפתק. הפתקים שנטמנים בכותל מהווים דו-שיח אישי ביותר בין אדם לבין קונו".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}