י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מכשיר הסלולאר שלך נגנב?! רוצה לעבור לחברה המתחרה?!

למשרד התקשורת יש בשורות טובות עבורך.

מכשיר הסלולאר שלך נגנב?! רוצה לעבור לחברה המתחרה?!
קובי קנטור

רק מספר חודשים חלפו מאז הושק חוק ניידות המספרים, בו ראו חברות הסלולאר את אחד החוקים היותר שחורים בתולדות התקשורת במדינת ישראל, אלא שלמרבה ההפתעה שיעור הישראלים שנטשו את חברת הסלולאר שלהם בעקבות הפעלת החוק מפתיע במימדיו הקטנים יחסית למצב בשאר מדינות העולם.
הנתונים הללו הם שהביאו את שר התקשורת לעשות מעשה, להפשיל שרוולים, ולהסתער על החוק החדש. בדיקה מעמיקה אותה ערך משרדו העלתה כי החברות 'מחוכמות' למדי ומערימות קשיים על הצרכן המבקש להתנתק מאיתן. 'בוא למרכז שירות', הן דורשות ממנו, ועבור הישראלי העצל, האוהב לסדר את ענייניו דרך הטלפון הביתי וכשהוא בנעלי הבית שלו הפכה בקשה זו לגורם מרתיע.

מעתה, לא עוד. בהוראה חדשה ביקש שר התקשורת למנוע את הצורך בהליך הביוקרטי המייגע, שכל מטרתו הוא להקשות על הלקוח לעבור מחברה לחברה. רוצה לעבור לחברה המתחרה? אין שום בעיה. מעתה תוכל לבקש זאת באמצעות הטלפון, תוך שאתה שולח הודעה בכתב, למשל באמצעות הפקס. כדי למנוע 'טריקים' ושאר תחכומים על חברות הסלולר חלה החובה לפרסם את מספר הפקסמיליה גם בחשבון הטלפון החודשי הנשלח ללקוח. בנוסף, מאז ביקשת להפסיק את מתן השירות תתחייב החברה לגרום לכך שהדבר יתרחש לא יאוחר מיום עבודה.

נושא נוסף בו נהגו חברות הסלולר 'לזלזל' קשור לרגע העצוב בו אתה מגלה כי מכשיר הפלפון שלך נגנב. מי מאתנו שחווה את החוויה הבלתי נעימה מכיר היטב את ההרגשה. לא רק הלכו 'הזיכרונות' האישיים, אלא שהמכשיר, שהפך ליד ימין שלך, אינו עוד לצידך. מישהו אחר מפעיל אותו ברגעים אלו.

זה היה רק עניין של זמן עד שיכנס שר התקשורת לעובי הקורה גם כאן, ויעשה מעשה כדי לגרום לגנב הנכבד לחשוב יותר מפעמיים בטרם יניח ידו על מכשיר לא לו. הודעת לחברת הסלולאר כי מכשיר הפלפון שלך נגנב? – החברה חייבת לחסום אותו באופן מוחלט, כולל חסימה לכרטיס הSIM- הנוכחי אך גם לכל כרטיס אחר שיושם במקומו. לגנב הנכבד תיוותרנה שתי אופציות, שתיהן נחמדות למדי: להשיב את המכשיר לבעליו המקוריים או להפוך את המכשיר לחפץ העומד בקרן זווית ואין בו כל שימוש.

החל מחודש תשרי הקרוב תוחלנה התקנות החדשות, לרווחת הצרכן, כאשר בצל מרחפת חוסר שביעות רצונן של חברות הסלולר, אשר בחודשים האחרונים עושקות אותנו הרבה פחות. 'נעבור למתחרה' הפך זה מכבר חלק בלתי נפרד מכל שיחה שלנו אל המפעיל הסלולר שלנו, ואם נשווה את החשבונות שלנו עד ליום החלת חוק ניידות המספרים לאלו שלאחר מכן לא נוכל שלא לומר לשר התקשורת תודה.
אין ספק כי אריאל אטיאס הפך במהלך חודשי כהונתו בתפקיד שר התקשורת לאימתם של חברות הטלפוניה הניידות והנייחות. אמרת אטיאס, אמרת הורדת רווחיהן. אבל מה שלא טוב לחברות, טוב מאד לנו, כל אלו שאוהבים לשוחח במכשיר טלפון מכל סוג שהוא.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}