י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

תוכנית שמיד: 5 מיליון שקל לביתר עילית

וועדת ההיגוי הבינמשרדית הקצתה כחמישה מיליוני שקלים לתוכנית רב שנתית לטיפול בילדים ובני נוער במצוקה בעיר. רובינשטיין: "הביצוע וקבלת החלטות מהותיות לגבי התוכנית - בידי הרשות המקומית"

הישג. רובינשטיין ושוורץ
הישג. רובינשטיין ושוורץ

ביתר עילית היא בין הערים הראשונות בארץ הזוכה לאישור הפעלת התוכנית הלאומית הרב שנתית לטיפול בילדים ובני נוער בסיכון ובמצוקה המכונה 'תוכנית שמיד'. וועדת ההיגוי הבינמשרדית הודיעה על הקצאת כחמישה מיליוני שקלים לעיריית ביתר עילית לצורך יישום התוכנית בעיר.

במכתב ששיגרה מנהלת מחוז ירושלים של משרד הרווחה והשירותים החברתיים, הגב' אריאלה שגב לראש העיר, מאיר רובינשטיין, היא מודיעה כי הושלמו ההליכים לקביעת ההסדרים התקציביים לצורך יישום התוכנית וכי ההקצאה לכל רשות נקבעה בהתבסס על אשכול סוציו-אקנומי, גודל הישוב ומספר הילדים. עוד כותבת שגב כי ההקצאה היא נפרדת לילדים בגיל הרך שייכללו בתוכנית 'התחלה טובה' ולגילאי 6-18.

תוכנית 'שמיד' נבנתה כתוצאה מעבודת ועדת ראש הממשלה לילדים ונוער במצוקה בראשותו של פרופ' הלל שמיד שגיבשה דו"ח מפורט אותו אימצה הממשלה. התוכנית מנוהלת ע"י משרד הרווחה והשירותים החברתיים ובשותפות עם משרדי; החינוך, הבריאות, קליטת העלייה, ביטחון הפנים, התמ"ת, הג'וינט ומרכז השלטון המקומי.

ראש העיר אמר כי "השלטון המרכזי מבזר את הסמכות לטיפול בילדים ובבני הנוער במצוקה לרשויות המקומיות כאשר המדינה אכן תהיה אחראית ומחויבת לקביעת מדיניות ולהקצאת משאבים וביצוע בקרה אולם הביצוע כולו כולל שיקול הדעת וקבלת החלטות מהותיות לגבי התוכנית הוא בידי הרשות המקומית". רובינשטיין שיבח את פעילותו של מנהל התוכנית בעירייה, אברהם שוורץ, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד העבודה והרווחה, בהפעלת התוכנית העיר.

אברהם שוורץ, המנהל כאמור את התוכנית בעירייה אמר כי "תוכנית 'שמיד' מבטאת תפיסה מקצועית המדגישה את הטיפול במסגרת הקהילה ואת מקומו הטבעי של הילד בקרב משפחתו והוריו. ומה שהכי חשוב; התפיסה שהטיפול הנכון הוא מניעתי ואת זאת אנו מוצאים בכך שבתוכנית ניתנת עדיפות גבוהה לגיל הרך – תוכנית 'התחלה טובה' וכן השקעת משאבים גדולים בפיתוח תשתיות קהילתיות מונעות לצרכיהם של הילדים ובני הנוער. כאשר מחד, יינקטו הפעולות המכוונות לחזק ולעודד את התייחסות הילדים ובני הנוער לשירותים הקיימים בקהילה, בתי ספר, שירותי בריאות ותרבות ומאידך, פעולות לחיזוק משפחות וקהילות ובניית רשתות תמיכה להורים והקמת תשתיות לפעולות ההעשרה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}