י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

וויספיש שוחרר ממעצר; "ניצחון לה' ולתורתו"

איש 'הסיקריקים', שמואל וויספיש, שוחרר היום ממעצרו - בערבות. ברקע: סיכום שהושג בין הגרי"ט וויס לבכירי המשטרה. יחד עמו שוחרר בנימין בלאט. ב'אוהל שרה' חוגגים: "זה מדרבן אותנו"

ניצחון. שמואל וויספיש נישא על כפיים (צילום: פיני רוזן)
ניצחון. שמואל וויספיש נישא על כפיים (צילום: פיני רוזן)

שמחה פורצת גבולות ב'אוהל שרה'. שמואל וויספיש, איש 'הסיקריקים' שהיה נתון במעצר, שוחרר היום (ד) לביתו. יחד עמו שוחרר אחד מחבריו, בנימין בלאט, שנעצר במהלך הפגנה בכיכר השבת ביום ב' האחרון. דובר משטרת ירושלים: "יוגש נגדו כתב-אישום".

שופט בית משפט השלום בירושלים הורה על שחרורם, לאחר שלא ראה עילה להוסיף ולהחזיקם במעצר. עם זאת, ההליכים הפליליים נגד וויספיש יימשכו. השחרור מותנה בתנאים מגבילים. תיאסר עליו הכניסה לירושלים ל-30 יום, והוא הורחק מ"ספייס" ל-180 יום. בנוסף, שולמה ערבות בסך 20 אלף שקל והפקדה נוספת בסך של 15 אלף.

השמחה, היום לאחר השחרור ממגרש הרוסים (צילום: פיני רוזן)צילום: השמחה, היום לאחר השחרור ממגרש הרוסים (צילום: פיני רוזן)
השמחה, היום לאחר השחרור ממגרש הרוסים (צילום: פיני רוזן)

חבריו של האיש, שבאו לקבל את פניו ביציאה מ'מגרש הרוסים', ליוו אותו בשירה וריקודים לביתו. אחד מחברי קבוצת הסיקריקים שוחח עם כתב 'בחדרי חרדים' על רקע קולות השירה. "זה יום גדול. יום של ניצחון ה' ותורתו על הכפירה. יום של ניצחון האור על החושך", אמר האיש. הוא הוסיף: "זה רק מדרבן אותנו להמשיך ולשמור על טהרת ירושלים. כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

בימים האחרונים התקיימו הפגנות ומהומות קשות בירושלים על רקע המשך מעצרו של וויספיש. רחובות רבים בבירה נחסמו בשל הבערת מיכלי אשפה, כיכר השבת והשכונות גאולה ומאה שערים הפכו למוקד אלימות בו מתעמתים המפגינים עם המשטרה.

האלימות תופסק. אש בירושלים, השבוע (צילום: אליהו הלוי)צילום: האלימות תופסק. אש בירושלים, השבוע (צילום: אליהו הלוי)
האלימות תופסק. אש בירושלים, השבוע (צילום: אליהו הלוי)

שמואל וויספיש נעצר לפני כעשרה ימים, בחשד שעמד מאחורי פעולות אלימות נגד החנויות 'ספייס' ו'גרינטק' בכיכר השבת. המניע לפעולות: מכירת מכשירי mp4 וסרטי וידאו 'טמאים' של מפיקי הסרטים החרדיים, משפחת גרובייס. גם לאחר מעצרו הוסיפו חבריו להפגין מול החנות מידי יום.

בנוסף, חשדה המשטרה כי וויספיש קשור גם לפעולות שנעשו בשליחות ארגון 'משמרת הצניעות'. דוברי המשטרה דיווחו על מעצרם של מאירוביץ', בוזגלו וויספיש כמקשה אחת. יצוין, כי על אף שהמשטרה עירבה בין פרשת 'משמרת הצניעות' לבין ההפגנות נגד בתי העסק, ככל הנראה אין ביניהם קשר ומדובר בקבוצות שונות לחלוטין.

בפגישה שנערכה בין גאב"ד 'העדה החרדית' לבכירי משטרת ירושלים בסוף השבוע שעבר, סוכם על שחרור העצורים תמורת הרגעת הרוחות ועצירת ההפגנות ושריפת מיכלי האשפה. בשל הסיכום, לא ביקשה המשטרה את הארכת מעצרו של וויספיש, והוא שוחרר.

דובר משטרת ירושלים, שמוליק בן רובי, מסר: "שחרורו של וויספיש התבצע מאחר שכל הליכי החקירה מוצו עימו ולא היה טעם להמשיך להחזיקו במעצר. מבחינת המשטרה, הצעד הבא הוא הגשת כתבי אישום נגד העצורים, בחשד לפעילות לא חוקית בארגון משמרת הצניעות. במשטרת ירושלים נשארים עם עין פקוחה ולא מתכוונים לוותר על הסדר הציבורי ברחובות הבירה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 24 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}