י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הגאב"ד יכריע: רגיעה או מלחמה

בפגישה עם בכירי משטרת ירושלים ידרוש הגרי"ט וויס: שחררו את עצורי 'המשמרת'. גורמים בעדה החרדית: "אם ניענה בשלילה, נצא למלחמה". בצהריים: מפגינים הפכו רכב משטרה. בערב: 2 נעצרו

טרום מלחמה? המהומה ברחוב יואל, היום
טרום מלחמה? המהומה ברחוב יואל, היום

העימותים בירושלים מגיעים הערב (ה) לנקודת הכרעה. לאחר פגישה שיקיים גאב"ד ירושלים, הגרי"ט וויס, עם בכירי משטרת ירושלים, יחליטו בעדה החרדית: האם הולכים לעימות נרחב או שעוצרים את ההפגנות. הגאב"ד ידרוש לשחרר את שלושת עצורי 'משמרת הצניעות'.

הפגישה תיערך בשעה מאוחרת הערב או לחילופין מחר בביתו של הגאב"ד בירושלים. לדברי גורמים במשטרה מפקד המחוז, אהרן פרנקו, הוא שיבוא למקום. לדברי גורמים ב'עדה החרדית' הגאב"ד לא הסכים להיפגש עם פרנקו, ובמקומו יבוא לבית קצין ממשטרת המחוז בשם ברונו שטיין.


"וויספיש ומאירוביץ' נעצרו בעקבות בוזגלו"
מבצע משטרתי: חיסול 'משמרת הצניעות'

מוקדם יותר היום התפרץ המתח בירושלים בשתי הזדמנויות. בשעות הצהריים הפכו מפגינים ניידת משטרה ברחוב יואל. בערב התקיימה הפגנה אלימה בקצה רחוב מאה שערים פינת שבטי ישראל (נקודת מפגש מוכרת וידועה מראש בין המשטרה למפגינים).

במהלך ההפגנה שהתקיימה בערב הציתו המשתתפים פחי אשפה והשליכו אבנים לעבר כוחות המשטרה. זו מצידה התכוננה והביאה למקום כוחות גדולים ופיזרה את המתקהלים בכוח. שני מפגינים עוכבו לחקירה והועברו לבית המעצר 'מגרש הרוסים'.


לעומת זאת, האירוע שהתרחש בצהריים לא היה מתוכנן, ובוצע בשל הזדמנות שנקרתה לידי ה'קנאים'. שוטרת שנקראה לדירה ברחוב יואל, החנתה את רכבה ברחוב, ועלתה לבניין לבצע את משימתה. מששבה לרכב, גילה אותו כשהוא הפוך על גגו.

כוחות גדולים של משטרה הוקפצו למקום, בניסיון ללכוד את האחראים למעשה. ללא הצלחה, כמובן. כמה מהם הפכו את הרכב והעמידו אותו על ארבעת גלגליו בחזרה. במקום האירוע נוצרה התקהלות ענק, ורחוב מאה שערים כולו נחסם לתנועה במשך שעה ארוכה.

ברקע המהומות: מעצרם של החשודים כפעילי 'משמרת הצניעות' – בנימין מאירוביץ', שמואל וויספיש ואלחנן בוזגלו, ו"מלחמת הקודש" כנגד בתי העסק 'ספייס' ו'גרינטק' המוכרים מוצרים שאינם מקובלים על המוחים.

כאמור, גאב"ד העדה החרדית ידרוש את שחרורם בערבות של השלושה ממעצר. "אם הדרישה לא תתקבל, לפחות בחלקה", אומרים הערב גורמים בעדה החרדית, "הרי שהבד"ץ עצמו יקרא לציבור לצאת לרחובות העיר ולהפגין, עד שהמשטרה תיכנע ותשחרר את העצורים החפים מפשע".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 30 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}