י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הסתיים הסכסוך בין לבייב למשפחת שפירא

הסכסוך פרץ על רקע איחור בהקמת המגדל השני בפרויקט קונקורד בבני-ברק. לאחרונה סוכם, כי דניה סיבוס שבבעלות לבייב תקים את הבניין השני בפרויקט, בגובה 18 קומות, תמורת 109 מיליון שקל

בונה מגדלים.  ר' לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו
בונה מגדלים. ר' לוי לבייב. צילום: ישראל ברדוגו

הגיע לקצו הסכסוך הארוך בין קבוצת אפריקה ישראל שבבעלות ר' לוי לבייב לבין משפחתו של ח"כ אברהם שפירא המנוח, על מגדלי קונקורד בבני ברק.

הפרויקט, הכולל שני בניינים, החל בתחילת העשור. אכלוסו החל במהלך 2001, והוא כולל כ-13 אלף מ"ר ברוטו. אפריקה מחזיקה ב-63% מהבעלות בפרויקט, ו-37% ממנו נמצאים בידי משפחת שפירא.

יותר משנה לאחר שהגיעו הצדדים להסכמה עקרונית במחלוקות בניהם, נחתמה באחרונה עסקה שלפיה תקים חברת דניה סיבוס של אפריקה ישראל את המגדל השני במתחם תמורת 109 מיליון שקל. המגדל השני בפרויקט קונקורד, נקרא על שם החברה של משפחת שפירא ויכלול שטח בנוי של 25 אלף מ"ר ברוטו ב-18 קומות. כ-5,000 מ"ר מהשטח ישמשו כחניות תת-קרקעיות.

הסכסוך בין הצדדים פרץ לאור איחור בהקמת המגדל השני.

הפרויקט כולו הינו תוצאה של עסקת קומבינציה, לפיה יוקמו שני מגדלי משרדים בשטח שבו עמד בעבר מפעל שטיחי כרמל, שהקים אבי המשפחה אברהם שפירא.

במסגרת הסכסוך מונה כבורר השופט בדימוס מאיר שמגר, לשעבר נשיא בית המשפט העליון, שקבע סכומים שונים של פיצוי בין הצדדים על ההפסדים מהאיחור בהקמת המגדל.

קישורים:
מקור: כלכליסט
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}