י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הלם בב"ב: 4 ספרי תורה נשרפו כליל בהצתה

ארון הקודש בבית הכנסת של הגרמי"ל לנדא, רבה של בני ברק, הוצת היום. גודל האסון התברר עד מהרה: ארבעה ספרי תורה נשרפו כליל. בבני ברק זועמים: "מתי המשטרה תתחיל לפעול?". דיווח ותמונות

אחד הספרים שנשרף, היום (צילום: יהודה פרקוביץ)
אחד הספרים שנשרף, היום (צילום: יהודה פרקוביץ)

הלם וזעזוע בקרב תושבי בני ברק. היום (ד) בצהריים הוצת ארון הקודש בבית הכנסת של הגרמי"ל לנדא, רבה של העיר. התוצאה הנוראית: ארבעה ספרי תורה עלו באש ונשרפו כליל. המצית הסדרתי עדיין לא נתפס.

האירוע התרחש היום בשעות הצהריים. אדם שנכנס לבית הכנסת, השוכן בקומה השנייה ברחוב יחזקאל 3 – מעל משרדיו ובית דינו של הרב לנדא, הריח ריח עמום של שריפה. מבט חטוף על פני בית הכנסת לא גילה את מקור הריח, אך משהסיט את פרוכת ארון הקודש הבחין בזוועה.

ארון הקודש בבית הכנסת, לאחר השריפה היום (צילום: יהודה פרקוביץ)צילום: ארון הקודש בבית הכנסת, לאחר השריפה היום (צילום: יהודה פרקוביץ)
ארון הקודש בבית הכנסת, לאחר השריפה היום (צילום: יהודה פרקוביץ)

ארון הקודש כולו עלה באש, כשהספרים הנמצאים בתוכו מתכלים בזה אחר זה. האיש הזעיק עזרה, ועוברי אורח שחלפו במקום גילו תושייה והצליחו לחנוק את האש ולכבותה. רק לאחר ששקטה הבעירה התגלו מימדי האסון: ארבעה מתוך תשעה ספרי תורה שהיו בארון הקודש נשרפו כליל.

המשטרה שהוזעקה למקום פתחה בחקירת האירוע, אך עד כה לא נמצאו רמזים באשר לזהות שורף בתי הכנסת. בבני ברק סבורים שהמשטרה לא עושה ככל יכולתה. "מה עוד צריך לקרות בשביל שהמשטרה באמת תבדוק את הנושא לעומק ותעצור את זה?", שאל היום בזעם תושב הרחוב.

אין זה המקרה הראשון בעיר. לפני שלושה וחצי חודשים הוצתו שלושה בתי כנסת בבני ברק בשבוע אחד. המשטרה הבטיחה אז כי יושם דגש על הנושא, והתחייבה לא להרפות ממנו עד לתוצאות. בינתיים, הסדיסט ממשיך לחגוג והמשטרה מציגה אפס תוצאות.

קישורים:
דיווחים בפורום 'בחדרי חרדים'
תמונות מאירוע הצתה קודם בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}