י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'חריש' החרדית בדרך: 10,000 דירות

שר השיכון, זאב בוים, הודיע כי ניתן להתחיל בהליך מהיר לאישור 3,000 יח"ד בעיר החרדית החדשה - חריש שבוואדי ערה. ישי דורש 10,000 דירות בבת אחת. החרדים קנו 17,000 דירות בין 99' ל-04'

צפיפות הדיור בבני ברק (צילום: ישראל ברדוגו)
צפיפות הדיור בבני ברק (צילום: ישראל ברדוגו)



מצוקת הדיור הקשה במגזר החרדי מאיצה את הקמת העיר החרדית המתוכננת בחריש. שר הבינוי והשיכון, זאב בוים, הודיע אתמול (ג) בעקבות הלחץ שהפעילה ש”ס, כי משרדו יחל בתכנון מהיר של ‭10,000‬ יחידות דיור בעיר, הנמצאת באזור ואדי ערה.

בשבוע שעבר נפגש בוים עם שר התמ"ת ויו"ר ש"ס, אלי ישי. בוים אמר לישי: “הקומץ לא משביע את הארי. התפקיד של משרד הבינוי והשיכון הוא לייצר עבור כל אזרח תשתית לדירה נאותה ובמחיר נאות. הציבור החרדי הוא חלק מאזרחיה ועל כן הוא זכאי לכל מה שזכאי לו אזרח ישראלי‭.”‬

ישי טען בפני שר השיכון כי 'לנוכח הזרמים הרבים הקיימים במגזר החרדי‬ יש ליצור תוכנית שיווק רחבה בנפח של ‭10,000‬ יחידות דיור'. לעומת זאת, אנשי המקצוע במשרד השיכון טוענים כי יש לפעול במקביל: לשווק את ‭3,000‬ יחידות הדיור בשלב הראשון ובמקביל להכין תוכנית שיווק של אלפי יחידות נוספות עתידיות.

לאור זאת, אמר בוים לישי כי “יהיה חבל להשתהות ולא לשווק באופן מיידי את אלפי יחידות הדיור הניתנות לשיווק,”‬ אמר בוים, כשהוא מכוון ל-3,000 יחידות הדיור שיבוצעו בשלב הראשון. הצעת השר בוים תישקל בין הרבנים וראשי המגזר החרדי, ובתקופה הקרובה תיפול ההכרעה.

הקמת העיר חריש עלתה על השולחן בשל מיצוי פוטנציאל הבניה ברוב הערים החרדיות הצעירות שקיימות כיום. באלעד, ביתר עילית, בית שמש ומודיעין עילית אין עוד שטחים לבניה בכמויות הנדרשות. עם זאת, נמתחה ביקורת רבה בעבר על נטייתו של משרד השיכון לשלוח את החרדים למקומות בעייתים, דוגמת ואדי ערה.

בשנת 2005 הקים משרד השיכון צוות מקצועי לבחינת פתרונות דיור לציבור החרדי. הצוות מצא, כי צפוי מחסור בהיצע הדיור שיתאים לציבור החרדי. על־פי נתוני המשרד, בישראל מתגוררים כיום יותר מ־600 אלף נפש המוגדרים כחרדים.

בשל שיעור ילודה גבוה, גדל מספר החרדים במהירות. ובנתונים: גידול שנתי של ‭6%‬ בהשוואה ל־‭1.4%‬ בלבד באוכלוסייה היהודית הכללית. נתוני משרד השיכון מראים כי רק בשנים 1999־2004 נדרשו למעלה מ־17 אלף דירות חדשות לחרדים.

להאזנה לכתבות מאתר בחדרי חרדים חייג: 050-8002424

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}