י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דירוג האשראי: 'אפריקה ישראל' נחתכה

חברת דירוג האשראי 'מעלות s&p' הורידה את דירוג 'אפריקה ישראל' של לב לבייב מ- AA-יציב ל- A-יציב. המשמעות: החברה תשלם יותר עבור גיוסי הון. אפריקה בתגובה: "נפלו פגמים בתהליך הדירוג"

חל שיפור דווקא. לב לבייב (צילום: ישראל ברדוגו)
חל שיפור דווקא. לב לבייב (צילום: ישראל ברדוגו)



'אפריקה ישראל', בבעלות לב לבייב, אינה יציבה כבעבר, כך קובעת הבוקר (ד) חברת דירוג האשראי הנחשבת 'מעלות s&p'. חברת הדירוג הורידה את אפריקה ישראל וחברת הבת שלה, אפריקה נכסים', מדירוג AA-יציב ל- A- יציב. המשמעות הישירה: החברה תשלם יותר עבור גיוסי הון.

חברת הדירוג מעלות מסבירה את חיתוך הדירוג בשתי סיבות עיקריות: הפסדים ניכרים לכמה מהחברות הפועלות תחת הקבוצה, בין השאר בפרויקט מגורים ומסחר ענק במיאמי. הסיבה הנוספת, היא חילופי מנהלים בכירים באופן תכוף, דבר המצביע על חוסר יציבות.

הדירוג החדש ממצב את אפריקה ישראל כבעלת יכולת החזר הון קצת מעל הממוצע בהשוואה לחברות ישראליות אחרות, בעוד הדירוג הקודם העמיד אותה כבעלת יכולת החזר גבוהה בהרבה מהממוצע.

אפריקה ישראל טוענת, מאידך, כי הדירוג נעשה בחיפזון וללא בדיקת עומק. "החברה דוחה את הודעת מעלות בדבר הורדת הדירוג כפי שפורט בדוח מעלות. החברה סבורה שנפלו פגמים בתהליך בחינת הדירוג אשר הובילו, לדעת החברה, לקבלת החלטה שגויה על ידי מעלות", נאמר בהודעה 'מתפרצת' שהוציאה החברה היום.

בהודעת 'אפריקה ישראל' נאמר עוד: "כידוע, במהלך חודש ינואר 2008 דורגו סדרות אגרות החוב של החברה על ידי מעלות בדירוג "AA". לדעת החברה במהלך התקופה שחלפה מהמועד האמור, לא חל שינוי לרעה במצבה של החברה, באופן המצדיק את הורדת הדירוג כמפורט בדוח מעלות, ולדעת החברה אף חל שיפור במרבית הפרמטרים הרלוונטיים".

להאזנה לכתבות מאתר בחדרי חרדים חייג: 050-8002424

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}