י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דרמה בביתר: צה"ל פוצץ מזוודות שנפלו

מקרה מוזר ביישוב ביתר עילית: אזרחים שחלפו בצומת חוסאן דיווחו על כמה מזוודות גדולות המוטלות על הכביש. כוחות רבים הוקפצו למקום, והאזור כולו נחסם לתנועה לחלוטין. המקרה הסתיים בכי טוב

(צילום ארכיון: דוברות עיריית ביתר)
(צילום ארכיון: דוברות עיריית ביתר)



דרמה סמוך לביתר עילית. דיווחים של אזרחים שראו הבוקר (ג) מזוודות מוטלות על הכביש בצומת חוסאן, גרמו לבהלה רבה. כוחות צבא שבאו למקום חסמו את הצומת למשך שעה ארוכה. בסופו של דבר התבררה הסיבה להיותם שם, אך מפקדי צה"ל החליטו בכל-זאת לפרקם בפיצוץ מבוקר.

המקרה החל סמוך לשעה 11:00 בבוקר. אזרחים, בהם רבים מתושבי ביתר עילית, שחלפו בצומת חוסאן, הבחינו בשלושה מזוודות גדולות המוטלות על הכביש במרכז הצומת. המראה עורר חשד ובהלה, ובתוך דקות התקשרו עשרות נהגים למוקדי החירום ודיווחו על האירוע.

כוחות הצבא הגיעו לצומת בתוך דקות ספורות, וסגרו את כביש 60 (כביש המנהרות), כמו גם את הכביש המוביל לביתר באופן הרמטי. החיילים הרחיקו אזרחים מהצומת, והזעיקו חבלן צה"לי. בתוך זמן לא רב נוצרו, כתוצאה מהחסימה, פקקי תנועה אדירים בכל האזור.

החבלנים, שסקרו היטב את התיקים, חשדו כי אכן מדובר באירוע חבלני, והחלו בהכנות לפיצוץ מבוקר. אך ברגעים אלו אירעה התפתחות. הטלפון במוקד החירום הביתרי צלצל, ועל הקו הייתה אשה תושבת חוץ. "הגעתי לפני זמן קצר לבית אחותי בעיר, באוטובוס של חברת 'עילית', והמזוודות שלי פשוט נעלמו מתא המטען", סיפרה.

מנהל המוקד, גיא אקריב, העביר את הפרטים למפקדי הצבא, עמם עמד בקשר. לאחר התייעצות, הוחלט כי קיימת סבירות גבוהה שאלו הם המזוודות האבודות, אך בשל הזמן הרב שחלף מאז שנפלו מהאוטובוס, שעה כמעט, הם יפוצצו בפיצוץ מינורי על מנת לשלול כל חשד. הפיצוץ אכן בוצע, ונגרם נזק רק למזוודה, ולא לתכולתה.

כאן הסתיים המקרה, ונהגי המכוניות שהיו נצורים מעל שעה בפקק, שוחררו לדרכם. דובר עיריית ביתר עילית, משה פרידמן, סיפר ל'בחדרי חרדים': "מדובר באשה שנחתה הבוקר בארץ, ושמה את המזוודות בבאגז' של האוטובוס. המזוודות נפלו וגרמו לבהלה גדולה, וברוך ה' האירוע הסתיים בשלום. כעת נותר לבדוק כיצד נפלו המזוודות מתא המטען של האוטובוס שאמור להיות סגור ונעול במהלך הנסיעה".

להאזנה לחדשות בחדרי חרדים חייג: 050-8002424

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}