י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אפליה בעיריות: לא מעסיקים חרדים

נתונים שהוצגו בכנסת מוכיחים: חרדים ועולים מופלים לרעה בעיריות. בחיפה עובדים 0.2% מהחרדים בעיריה, בעוד הם מהווים 2% באוכלוסיה. גפני: "טוענים שאנחנו פרזיטים, אבל לא נותנים לנו עבודה"

אפליה קיצונית. בניין עיריית חיפה
אפליה קיצונית. בניין עיריית חיפה צילום: באדיבות המצלם

אפליה לרעה בכוונה תחילה. מנתונים שהוצגו היום (ב) בועדת הפנים של הכנסת עולה כי קיימת אפליה קבועה, המתפרשת באופן רוחבי על פני רוב העיריות בארץ. המופלים העיקריים: החרדים והעולים החדשים.

סקר שערך 'מרכז המידע והמחקר של הכנסת העלה כי החרדים והעולים החדשים מיוצגים בשיעורים נמוכים בהרבה ממספרם היחסי באוכלוסיה, לעיתים עד כדי עשירית מכוחם האמיתי.

הנתון הקיצוני ביותר הגיע מהעיר חיפה. בעוד שהחרדים בעיר מהווים 2% מהאוכלוסייה, רק 0.2% מהם בלבד עובדים בעיריית חיפה. נתונים דומים, אם כי פחות קיצוניים, הוצגו לגבי עיריות אחרות בארץ.

גם לגבי שיעור העולים החדשים המועסקים בעיריות התקבלה תמונה קודרת. באשדוד - שיעור העולים העובדים בעירייה עומד על חמישה אחוזים, לעומת חלקם באוכלוסייה, הנאמד ב- 35 אחוזים.

לעומת זאת, עיריית ירושלים מעסיקה 390 עולים ובעיריית תל-אביב 609. בשני המקרים המספר עדיין נמוך, אך עדיין גבוה בהשוואה לערים אחרות.

יוצאת דופן היא עיריית חדרה, בה נמצא שיעור העובדים החרדים הגבוה ביותר מבין העיריות שבמדגם - 10 מתוך 880 עובדים, כלומר 1.14 אחוז.

הדיון נערך במסגרת ההכנות לקריאה שנייה ושלישית בהצעת החוק של ח"כ אופיר פינס (עבודה). הצעת החוק נועדה למנוע אפליית נשים, ערבים ובעלי מוגבלות בקבלה לעבודה ברשויות המקומיות. לנוכח הנתונים שהוצגו, הצעת החוק תשונה בהתאם, ותכלול גם את העולים החדשים והחרדים.

פינס ביקש מאנשי מרכז המידע לערוך סקר מקיף יותר שיברר את תכיפות העסקת עובדים מהמגזר החרדי ושל בעלי מוגבלויות. ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר בדיון: "החרדים הם הציבור הכי מופלה לרעה. מתקיפים אותנו שאנחנו פרזיטים, שלא רוצים לעבוד, כשבפועל לא מקבלים לעבודה מועמדים חרדים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}