י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

כנס 'כיפה': התקפה על החרדים

בכנס 'כיפה' בנושא 'יהדות ואינטרנט', נדונה גם הזווית החרדית ברשת. ד"ר צוריאל ראשי: "החרדים לא מאפשרים זרימת מידע. דוגמה לחשיבות האינטרנט: חשיפת פרשת התעללות בפורום 'בחדרי חרדים'"

העיתונות החרדית חוסמת מידע. כנס 'כיפה'
העיתונות החרדית חוסמת מידע. כנס 'כיפה'

היום (א) התקיים כנס 'כיפה' ליהדות ולאינטרנט. בכנס, שהתקיים במלון 'ענבל' בירושלים, השתתפו גורמים רבים מעולם האינטרנט הדתי והחרדי, בהם הד"ר לתקשורת צוריאל ראשי, ראש מכון 'פוע"ה', הרב מנחם בורשטיין, ועוד.

ד"ר ראשי תקף במהלך הדברים שנשא את התנהלות החברה החרדית בנושא המידע והאינטרנט. "החרדים לא מאפשרים זרימת מידע חופשי לציבור שלהם, ואף חוסמים אותו מטעמי דת ולשון הרע לכאורה", אמר ראשי, ועבר לתקשורת החרדית: "העיתונות החרדית טוענת את הטענה הבאה - 'תגידו תודה שאיננו משקרים את קוראינו'".

ראשי קבע, כי לדעתו רוב התכנים שעולים ברשת ובכלל אינם בכלל לשון הרע. כדוגמה לדבריו הביא את מקרה הילדה המוכה בבית שמש, שנחשף באתר 'בחדרי חרדים'. לדבריו, המקרה כלל לא היה נחשף אילולא גולש אנונימי בפורום צילם אותה והעלה את תמונתה לעיני כל.

הרב מנחם בורשטיין התייחס לזווית התורנית של הרשת. "השאלות שנשאלות באינטרנט נענות באופן לא רציני, רב שהיה צריך לכתוב ספר, לא היה עונה באופן כזה", אמר. "יש רבנים שלא נשאלים, ובשל המחסור בחומר, הם ממציאים שאלות ועונים תשובות, על אף שהשאלות מעולם לא נשאלו".

הוא הדגיש כי לדעתו האנונימיות ברשת יכולה להיות ראויה בתנאי שבעלי האתר יעקבו וישמרו על תוכנם. כאשר הדגש על מעלת האנונימיות הינה, שניתן לשאול שאלות קשות וכואבות באופן אנונימי ולפתור בעיות באופן חופשי ומשוחרר.

בהמשך, ציטט הרב בורשטיין את הרב אברהם שפירא זצ"ל, שסיפר כי רבני הונגריה כותבים בסיפריהם 'נשאלתי' ללא שם שואל, בניגוד לרבנים משאר מדינות אירופה, למרות שרבני הונגריה היו ידועים בגאונותם, אך חוסר בבני קהילה הביאה אותם גם לשאול את השאלות וגם לתת את התשובות.

קישורים:
אטיאס יספר על הקשיים של שר תקשורת חרדי
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}