י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

רב הכותל: "מוציא הפתק - פושע"

הרב רבינוביץ' זועם על הבחור שהוציא את הפתק שהטמין אובמה בין אבני הכותל: "הוא פלש לצנעת הפרט וחילל שם שמים". אבישי בן-חיים: "התירוץ שניפק הבחור - 'הקב"ה כבר קרא את הפתק'"

פתקא טבא ויקרה. הפתק המפורסם (צילום: מתוך מעריב)
פתקא טבא ויקרה. הפתק המפורסם (צילום: מתוך מעריב)

פרשת ה'קוויטל' של המועמד הדמוקרטי לנשיאות, ברק אובאמה, ממשיכה לעורר הדים. בראיון לרזי ברקאי, הבוקר (א) בגל"צ, אמר רב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ': "אני מגנה את המעשה בגינוי חריף. הבחור שעשה את המעשה, וקורא לעצמו דתי, פגע פגיעה עמוקה במקום הקדוש וחילל שם שמים".

הרב רבינוביץ' הסביר שמעשה שכזה מהווה פלישה עמוקה לצנעת הפרט. "כשם שלא יעלה על הדעת שיקליטו אדם כשהוא מתפלל וישמיעו את דבריו לקדוש ברוך הוא בציבור, כך גם עם הפתק. הפתקים שנטמנים בכותל מהווים דו-שיח אישי ביותר בין אדם לבין קונו".

בסוף השבוע שעבר פרסם עיתון 'מעריב' תצלום של הפתק שהטמין ברק אובמה בין אבני הכותל. בפתק נכתב: "א-לוהים הגן על משפחתי ועליי, סלח לי על חטאי ועזור לי להישמר מפני גאווה וייאוש. תן לי את החוכמה לעשות את מה שנכון וצודק ועשה אותי לכלי לביצוע רצונך".

עקב אחר מעשיו. אובמה מטמין את הצילום: עקב אחר מעשיו. אובמה מטמין את ה
עקב אחר מעשיו. אובמה מטמין את ה'קוויטל' בין אבני הכותל

אבישי בן-חיים, כתב 'מעריב' שחשף את הפתק, סיפר: "פנה אלי בחור ישיבה שסיפר על הימצאות הפתק בידו. לדבריו, הוא עקב אחרי מעשי אובמה בשהותו בכותל, ומיד לאחר שהלה הסתלק מן המקום, הוא ניגש למקום בו הוא הטמין את הפתק, ושלף משם כ-20 פתקים. הוא וחברו ניגשו לפינה אפילה, ונברו בין הפתקים עד שמצאו את הנייר המבוקש".

"אני כשלעצמי לא הייתי מוציא את הפתק", הוסיף בן-חיים. "אבל לאור העובדה שהוא כבר היה בחוץ, ואם לא אני, אז עיתון אחר יפרסם אותו".

כיצד הסביר הבחור את מעשיו? בן-חיים מספר: "שאלתי אותו איך הוא עושה דבר כזה. בחור הישיבה ענה 'כיוון שהפתק היה בין האבנים מספר דקות לפני שהוציא אותו, מן הסתם הקדוש ברוך הוא הספיק לקרוא אותו, ומעתה אין בו צורך'".

קישורים:
5 בבוקר: ברק אובמה בכותל • תמונות
חברי 'בחדרי חרדים' דנים במקרה ובתוכנו של הפתק
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}