י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

התימנים באלעד: "די לזלזול של ש"ס"

בכינוס בחירות שנערך בלשכתו של הרב איתן גמליאל, הוחלט על הינתקות מש"ס והקמת רשימה עצמאית לעדה התימנית. "אין עוד התרפסויות", אמר הרב. לא כל התימנים מסכימים עם המהלך • מקומי תשס"ט

הרב איתן גמליאל (יושב) ואליהו אשוואל (צילום: עוזי ברק)
הרב איתן גמליאל (יושב) ואליהו אשוואל (צילום: עוזי ברק)

אם בבני ברק מסתמן קרע פנים-חסידי, הרי שבאלעד כבר נוצר קרע - פנים ש"סי. העדה התימנית בעיר החליטה לרוץ ברשימה עצמאית בבחירות הקרובות לעירייה. ברקע: תחושה של זלזול וחוסר התחשבות בצרכי העדה מצד קברניטי העיר, בעיקר אלו הש"סניקים.

אתמול (ד), התכנסו ראשי הקהילה התימנית ועסקניה בלשכתו של הרב איתן גמליאל, רב הקהילה בעיר. זה האחרון דיבר בפני הנאספים שעה ארוכה, ואמר כי הפרידה מש"ס לא באה מרצון אלא 'ככורח בל יגונה'. "העדה התימנית תדאג לעצמה. אנחנו יוצאים ברשימה עצמאית, אליה יצורפו אחינו התימנים הדתיים-לאומיים", אמר.

הרב גמליאל דיבר על הנסיבות למהלך. "בל נשכח שאנו אלו שתמכנו והיינו החלוצים לתמוך בהחלטת מרן הרב הגאון הרב עובדיה יוסף, אך הפער בין ההבטחות מרחיקות הלכת של קודם הבחירות לבין המציאות היו לאין ערוך". הוא הוסיף ופרט באריכות את כל "מסכת ההשפלות וחוסר הלויאליות שהופגנה כלפי העדה התימנית".

"אין עוד התרפסויות, אין עוד בקשות, אנחנו לא ניתן לאף נציג להכתיב לנו יותר מה טוב לעדה שלנו, אנו מוקירים ומעריכים את גדולי הדור, אך זה הזמן לעשות לביתנו ולמשפחותינו, לקהילה הקדושה שלא קיבלה את היחס לה היא ראויה הן ביחס גודל הנפשות , והן כמי שאמורה הייתה להיות מרכזית בהנהגת השלטון של בעיר הקדושה".

על פי ההחלטה שנפלה במקום, תיראה הרשימה החדשה כך: סגן ראש העיר לשעבר, אליהו אשוואל, במקום הראשון. במקום השני – אבי חלה, חבר מועצת העיר כיום מטעם ש"ס. אחריהם (במקומות לא ממש רלוונטיים) ימוקמו נציגים מקרב התימנים חובשי הכיפות הסרוכות בעיר.

הרב גמליאל סבור שהעדה התימנית מהווה לשון מאזניים ביחסי הכוחות באלעד, ועל כן כל אחד מהמועמדים ייעשה כל שיוכל על מנת לקבל את תמיכת העדה. חשוב לציין, כי לא כל התימנים נמצאים בתמימות דעים עם המהלך, ובקרב בני העדה חלוקות הדעות האם ללכת למסגרת החדשה או להוסיף ולתמוך בש"ס.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 57 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}