י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

פיגוע טרקטור נוסף בירושלים - 16 נפצעו

ערבי שנהג בטרקטור השתולל ברחובות קרן היסוד והמלך דוד. בפיגוע נפגעו כמה כלי-רכב, ונפצעו ששה עשר - אחד באורח בינוני-קשה והשאר קל. המחבל חוסל בתוך רגעים בידי מתנחל מסוסיא ואיש מג"ב

הדחפור הפוגע, דקות לאחר חיסול המחבל (צילום: הגולש בן עליה)
הדחפור הפוגע, דקות לאחר חיסול המחבל (צילום: הגולש בן עליה)

שלושה שבועות בלבד לאחר פיגוע 'דחפור המוות' הנורא, מתרחש היום (ג) פיגוע נוסף עם מעורבות טרקטור בירושלים: סמוך לשעה 13:50 התקבל דיווח על טרקטור הנהוג בידי ערבי שמשתולל באיזור הרחובות קרן היסוד והמלך דוד בעיר, סמוך לגן הפעמון.

המפגע, תושב מזרח העיר ובעל תעודת זהות כחולה, הצליח לפגוע בשני רכבים ובאוטובוס שהיו ברחוב. בתוך רגעים ספורים מתחילת האירוע נורה המחבל ונהרג בידי אזרח ושוטר שהיו במקום. בזירת האירוע אותרו 16 פצועים, אחד במצב בינוני עד קשה ועוד חמשה עשר במצב קל. אשה נוספת לקתה בהתקף לב במהלך האירוע.

רכב שנפגע על ידי הטרקטור (צילום: הגולש בן עליה)צילום: רכב שנפגע על ידי הטרקטור (צילום: הגולש בן עליה)
רכב שנפגע על ידי הטרקטור (צילום: הגולש בן עליה)

האיש שירה ראשון במחבל הוא יקי עשהאל, אדם דתי תושב היישוב סוסיא שבדרום הר חברון.עשהאל הוא מפקד פלוגת שריון במילואים. על פי עדויות מהשטח הוא טיפס על הטרקטור במהלך נסיעתו וירה במחבל.

משה פייגלין, שהיה בלובי של מלון 'המלך דוד' בעת תחילת האירוע, והיה עד לפיגוע, תיאר: "ראיתי טרקטור שמנסה להוריד את הכף על ראשה של הולכת רגל, הוא פספס אותה בסנטימטרים. ואז הוא המשיך ונסע בזיגזג במורד רחוב המלך דוד".

"בהמשך הוא פגע במספר רכבים. באחד הרכבים שנפגע מצאנו אדם שנקטעה רגלו כתוצאה ממכת המחץ". הוא סיפר על אלו שחיסלו את המחבל: "בחור מהיישוב סוסיא ירה בו ראשון באקדחו. שוטר משמר הגבול שהיה במקום סיים את העניין עם רובה m16. כל האירוע נמשך 30 שניות".

ראש העיר אורי לופוליאנסקי בזירת הפיגוע (צילום: משה וויסמנדל - דוברות צילום: ראש העיר אורי לופוליאנסקי בזירת הפיגוע (צילום: משה וויסמנדל - דוברות
ראש העיר אורי לופוליאנסקי בזירת הפיגוע (צילום: משה וויסמנדל - דוברות 'הצלה ישראל')

ראש עיריית ירושלים, אורי לופוליאנסקי, שהגיע למקום שניות לאחר חיסול המחבל, סיפר: "ברוך השם האירוע הסתיים בנס. אני הייתי באזור ומיד כששמעתי על ההתרחשויות הגעתי לשטח, וטיפלתי בשניים מהפצועים שנפגעו באוטובוס", סיפר, והוסיף: " נוצרה מציאות חדשה ומאיימת. המחבלים למדו להשתמש בכל כלי עבודה בכדי לפגע. הדבר מחייב את כוחות הביטחון למחשבה מחודשת".

זהו הפיגוע השני בו מעורב דחפור. רק לפני שבועיים התרחש פיגוע דומה בירושלים. דחפור אימתני שהשתולל ברח' יפו בעיר הרג 3 ופצע עשרות לפני שחוסל. חשוב לציין, כי בכל שלושת הפיגועים האחרונים בירושלים, המפגעים היו בעלי תעודת זהות כחולה ותושבי מזרח העיר, שנהנים מגישה חופשית למרכז ומערב ירושלים.

קישורים:
עידכונים מהפיגוע - בפורום 'בחדרי חרדים'
תמונות מזירת האירוע - בפורום 'בחדרי חרדים'
'דחפור הדמים 2' • תמונות מהשטח
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}