י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

הוגש כתב אישום נגד בועז יונה

מנכ"ל חפציבה לשעבר מואשם בתשע עבירות חמורות, ביניהן קשירת קשר לביצוע הונאה, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות מירמה. יונה הוסגר לפני כחודש מאיטליה

בועז יונה בימים טובים יותר
בועז יונה בימים טובים יותר

כתב אישום הוגש הבוקר (ב) לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד מנכ"ל חפציבה לשעבר בועז יונה, במסגרת עסקת הטיעון עליה חתם. על פי ההסדר, יונה יישאר במעצר עד למתן גזר הדין.

מכתב האישום עולה, כי יונה פעל, ביחד עם נושאי משרה אחרים בחפציבה, על מנת לעשות שימוש בכספי רוכשי הדירות מחפציבה ובכספים החברות בציבוריות, למטרות שונות מאלו שלשמן הופקדו בידיו ובכך פגע ברוכשי הדירות, בפרויקטים הקבלניים ובסיכויי השלמתם.

עוד הוא מואשם כי ביצע מערכת כפולה וכוזבת של רישומים שונים והנהלת חשבונות. באמצעות רישומים אלה הציג המשיב מצגים כוזבים, בין היתר, לגבי היקף מכירות הדירות או התקבולים מרוכשי הדירות, שהיו נמוכים משמעותית מנתוני האמת.

יונה מואשם בתשע עבירות חמורות, שלפי החשד הובילו לקריסתה הכלכלית של קבוצת 'חפציבה' בראשה עמד.

העבירות בהן נחשד בועז יונה, הינם: גניבה בידי סוכן, קשירת קשר לביצוע הונאה, זיוף, רישום כוזב במסמכי תאגיד ועבירות מרמה.

בכתב האישום שהוגש לבית המשפט הבוקר נכללו חשדות לפיהן הונה בועז יונה מאות אזרחים (בינהם אברכים רבים) שרכשו דירות מהחברה שבראשה עמד.

זמן קצר לאחר הסגרתו של בועז יונה לישראל, הוא תחם על עסקת טיעון עם פרקליטות המדינה, לפיה הצדדים יעתרו לבית המשפט להטיל עליו עונש של 7 שנות מאסר בפועל בניכוי כל תקופות המעצר שהוא ריצה באיטליה ובישראל, מאסר על תנאי, ופיצוי לנפגעים מקרב רוכשי הדירות בסכום של 4 מיליון שקלים.

הכסף יועבר ע"י יונה לעו"ד יצחק מולכו, שמונה על ידי בית המשפט כמנהל המיוחד של 4,700 רוכשי הדירות של חפציבה.

הקבוצה הגיעה להסדרים עם מרבית הבנקים, במסגרתם תושלם בנייתן של למעלה מ-4,000 יחידות הדיור שהופסקה בנייתם לאחר בריחתו לחו"ל, ונכון להיום נותרו כ-700 רוכשי דירות המחכים עדיין להסדר.

קישורים:
מקןר:חדשות 24
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}