י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אהוד גולדווסר ואלדד ורגב הי"ד

כבתה התקווה: אהוד גולדווסר ואלדד רגב הי"ד שבו הבוקר לישראל בתוך ארונות קבורה. אחיו של דני הרן הי"ד: "אני מרגיש פראייר, מובס ומושפל". שלמה גולדווסר: "קונטאר הוא לא גיבור, אלא מנוול קטן"

חיזבאללה מציג את האורונות, הבוקר
חיזבאללה מציג את האורונות, הבוקר

אהוד גולדווסר הי"ד ואלדד רגב הי"ד שבו הבוקר (ד) לישראל בתוך ארונות קבורה. בכך החלה עסקת השבויים שנחתמה עם חיזבאללה, שנתיים לאחר חטיפת החיילים. בתמורה, ישראל תשלם מחיר יקר: המרצח סאמיר קונטאר יוחזר ללבנון, יחד עם עוד ארבעה אנשי חיזבאללה. בנוסף, תעביר ישראל לאנשי החיזבאללה את גופותיהם של 200 מחבלים שהיו קבורים בישראל.

במסגרת שפלותו המוסרית, שמר החיזבאללה בסוד עד לרגע האחרון את מצבם של החיילים. בכיר הארגון, ופיק ספא, העביר את המידע לידי המתווך הגרמני ובישר: העסקה יוצאת לדרך. דקות ספורות לאחר מכן שידרה תחנת הטלוויזיה של התנועה, 'אל מנאר', את התמונה הקשה מכל: שני ארונות מורדים מהמשאית. בבתי משפחות רגב וגולדווסר פרצו בכיות וזעקות שבר עם פרסום התמונות.

אביו של אהוד הי"ד, שלמה גולדווסר, אמר הבוקר עוד לפני שנודע שבנו אינו בחיים: "אם זה ההישג הגדול של חסן נסראללה - להשאיר אותנו עד לרגע האחרון כשאנחנו לא יודעים - אז אני נותן לו את ההישג הזה, ואתן לו כאלה הישגים כמה שהוא רוצה. אם חוסר הוודאות זה ההישג הגדול של נסראללה - אז רחמיי עליו ועל העם הלבנוני".

באשר לשחרורו של רוצח משפחת הרן, המחבל סאמיר קונטאר, אמר גולדווסר: " "חשוב לי שיידעו על מה הם הקריבו שם כל-כך הרבה, ומה הם מקבלים. העם הלבנוני הקריב כמעט 800 מחייליו הכי טובים, את כל הכלכלה, בשביל מה? בשביל רוצח של ילדה בת שלוש וחצי? תגידו לי אתם - זה גיבור? אלה ההישגים שלהם? בשבילי הוא לא יותר ממנוול קטן. אני מקווה שהוא לא ישן הלילה".

ברוך קרן, אחיו של דני הרן, שנרצח בידי קונטאר, אמר הבוקר לאחר שצפה בארונות החיילים: "כשראיתי את הארונות שלנו הרגשתי מובס ומושפל. אני מרגיש פראייר. אם החיילים היו בחיים, או לפחות אחד מהם, הייתי ללא ספק מקבל את זה אחרת. אבל כשאתה רואה את הארונות אתה מבין איך שיחקו בנו כל התקופה הזאת. אני שואל את העם הלבנוני - זה הגיבור שלכם? רוצח שרוצץ את גולגולתה של ילדה קטנה? את הרוצח הזה אתם מקדשים כגיבור?".

בשעה זו עוסקים מומחי הזיהוי הפלילי יחד עם אנשי הרבנות הצבאית במלאכת זיהוי גופות החיילים ההרוגים. לאחר שיזוהו הגופות באופן וודאי, תושלם העסקה, ואסירי חיזבאללה, יחד עם גופות המחבלים, יועברו ללבנון. הלוויותיהם של אהוד גולדווסר הי"ד ואלדד רגב הי"ד יתקיימו כל הנראה מחר.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}