י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

משטרת חלם: הרב נעצר בשבת

מחדל משטרתי חמור: הרב אברהם ישעיהו קרליץ, נעצר בבוקר יום השבת, על אף סיכומים ברורים עם המשטרה. העילה למעצר: לא התייצב לעדות אליה זומן. ליצמן דורש: לפטר את הקצין האחראי לשערורייה

בעיצומה של השבת (צילום ארכיון: מנח זרקא)
בעיצומה של השבת (צילום ארכיון: מנח זרקא)

מעצר בעיצומה של סעודת השבת. הרב אברהם ישעיהו קרליץ, אחיינו ונאמן ביתו של הרב ניסים קרליץ, נעצר בשבת האחרונה בידי שוטרים, בעת שסעד את סעודת השבת בביתו שבבני ברק. העילה למעצר: הוא לא התייצב להעיד ב'פרשת איתרי', על אף שקיבל זימון מבית המשפט.

הסיפור נחשף אמש (מוצ"ש) על ידי כתב 'הקול החרדי', מני גירא. הפרשה התמוהה החלה כבר ביום ו', אז הגיעו שוטרים לביתו של הרב קרליץ ברח' מימון בבני ברק, ובידם צו מעצר. לאחר בירור העילה לצו, התברר כי הוא לא התייצב להעיד בפרשה הקשורה בישיבת 'איתרי' אליה הוא נוגע בעקיפין בלבד.

לאחר דין ודברים, בהם טען הרב קרליץ כי צווי הזימון כלל לא הגיעו לידיו, וכי הוא לא היה מודע להם, סוכם במקום כי ביום א' הוא ייגש להפקיד ערבויות שיהוו בטחונות לכך שהוא אכן יבוא להעיד. במקביל סוכם, כי העדות תינתן באחד מימי השבוע הקרוב.

לכאורה התקרית הסתיימה בשלום, והרב קרליץ פנה לענייניו. אלא שבשבת בבוקר, בעת שסעד את סעודת השבת עם בני משפחתו, הופתע קרליץ כאשר שוטרים דפקו בדלת ביתו. השוטרים הציגו צו מעצר חדש, וביקשו מבעל הבית לבוא עמם.

הרב קרליץ סיפר להם שרק בצהרי יום ו' סוכמו הדברים, והוא יבוא להעיד בשבוע הבא. מששאלו השוטרים מדוע לא הופקדה הערבות (שכאמור, סוכם שיפקיד אותה ביום א'), ענה להם קרליץ כי הוא לא יכול לדבר על ענייני כספים בשבת. השוטרים לא ויתרו, וקראו למפקדם הישיר שיבוא למקום.

הקצין הבכיר שהגיע לבית, לא הסכים לרדת מעמדתו: "או שתסביר מה קורה עם הערבות, או שאתה בא איתנו", אמר לרב קרליץ. האחרון, שלא היה מוכן לדבר על כך בשבת, הסכים להיעצר, אך בשני תנאים: האחד, שיותר לו לברך ברכת המזון. השני, שילך ברגל לתחנת המשטרה, ולא יועלה לרכב המשטרה בשבת.

משא ומתן שהתנהל עם הקצין הביא לקבלת הדרישות, וכך צעד לו הרב קרליץ כשהוא מלווה בשני שוטרים, מביתו עד לתחנת המשטרה ברח' ז'בוטינסקי. פרטי הפרשה התפשטו במהרה, והעיר בני ברק זעמה ונבוכה. עסקנים שפנו לרב יהודה סילמן, נענו כי אין מדובר בפיקוח נפש ואין לפעול בעניין בשבת.

לאחר פעילות נמרצת של עסקנים ורבנים, ולאחר שהופקדה ערבות אישית בידי ח"כ משה גפני, שוחרר הרב קרליץ לביתו אתמול, מוצאי שבת, בשעת לילה מאוחרת.

ח"כ יעקב ליצמן, שעודכן על עיקרי הפרשה, פנה היום לפיקוד הבכיר של המשטרה בכלל ומשטרת מחוז תל אביב בפרט, בדרישה חד-משמעית, לפטר באופן מיידי את הקצין האחראי לשערורייה הבלתי-נתפסת.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}