י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

אשת מחבל הדחפור: "זו היתה תאונה"

ג'אמילה דוויאת בטוחה שנרצחי פיגוע הדחפור נהרגו בתאונה. במכתב שפרסמה אשת המרצח היא כתבה: "נהג האוטובוס גרם לו להיכנס למצב של שיגעון". והמסקנה: "שא-ללה ירחם על המתים"

מדוע הוא נרצח? הדחפור הקטלני בזירת הפיגוע (צילום: דוברות הצלה ישראל)
מדוע הוא נרצח? הדחפור הקטלני בזירת הפיגוע (צילום: דוברות הצלה ישראל)

ג'אמילה דוויאת, אשת המרצח השפל שביצע את פיגוע הדחפור בירושלים, מודיעה: בעלי היה אולי משוגע, אבל לא מחבל. במכתב שפרסמה, כתבה דוויאת: "לפי מה שראינו, הוא ביקש מהם לפתוח לו את הדרך בנימוס, אבל נהג האוטובוס, לפי מה ששמענו, לא התייחס אליו והתגרה בו, מה שגרם לו לאבד את רוחו ולהיכנס למצב של שיגעון".

המכתב נשלח לראש הממשלה, ולנשיא המדינה. אלמנת המחבל מבקשת לשכנע את עם ישראל שזו הייתה בסך הכל תאונה. "בעלי לא היה טרוריסט והמעשה שהוא עשה לא היה מעשה טרור. מדובר באירוע שקרה במקרה, ללא כל תכנון מוקדם ולא היה לו כל קשר לארגונים או לדעה אישית. זו הייתה תאונת דרכים שקרתה ברגע אחד".

רק תאונת דרכים. רכב שמעך המרצח כמאה מטרים לפני שהפך את האוטובוס (צילום: דוברות איחוד הצלה)צילום: רק תאונת דרכים. רכב שמעך המרצח כמאה מטרים לפני שהפך את האוטובוס (צילום: דוברות איחוד הצלה)
רק תאונת דרכים. רכב שמעך המרצח כמאה מטרים לפני שהפך את האוטובוס (צילום: דוברות איחוד הצלה)

על פי ההיגיון שלה, מישהו פשוט עיצבן אותו: "בשעה 11:00 הוא יצא להפסקת צהריים, נסע עם הטרקטור לקנות סיגריות ואמר לעובדים: 'עוד חמש דקות אני חוזר'. לפי מה שראינו בטלוויזיה, מישהו התגרה בו וקילל אותו ברחוב, מה שגרם לו לאבד את רוחו".

"לפי מה שראינו, הוא ביקש מהם לפתוח לו את הדרך בנימוס, אבל נהג האוטובוס, לפי מה ששמענו, לא התייחס אליו והתגרה בו, מה שגרם לו לאבד את רוחו ולהיכנס למצב של שיגעון". העובדה כי הוא רמס רכבים עוד הרבה לפני שפגש באוטובוס הראשון, ממש לא מבלבלת אותה.

לסיום מכתבה, מצפה ג'אמילה אפילו להכרה רשמית כי מדובר בתאונה, ולצד בקשת הסליחה, היא מבקשת לחקור מדוע בעלה 'נרצח'. "אני מבקשת מנשיא המדינה ומראש הממשלה שלא ישפטו את בעלי כטרוריסט ושיעמדו לצידנו באסון הזה. אנחנו מצטערים על כל טיפת דם שנשפכה, של יהודי או של ערבי, כי זהו אדם חף מפשע ושא-ללה ירחם על המתים".

"אני מבקשת גם מנשיא המדינה ומראש הממשלה לבדוק מדוע בעלי הוצא להורג ללא משפט. היה צריך להעמיד אותו למשפט, אבל השוטרים ירו עליו ורצחו אותו", מסיימת אלמנת המחבל את מכתבה.

קישורים:
מחבל על דחפור בירושלים; 3 הרוגים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}