י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

לקראת העסקה: הרבנות מוציאה גופות המחבלים מהקברים

ישראל תעביר ללבנון כ-200 גופות, בהן מחבלי חיזבאללה ופלשתיניים. חיילי הרבנות הצבאית בבית הקברות בעמיעד: הרבה עבודה נעשית בידיים

גופות מחבלים בארונות. צילום: דב האזרחי
גופות מחבלים בארונות. צילום: דב האזרחי

הרבנות הצבאית גייסה אנשי מילואים, לקראת עסקת חילופי השבויים עם חיזבאללה. בבית הקברות לחללי אויב בעמיעד שבגליל העליון נמשכות ההכנות לקראת העברת הגופות ללבנון, כחלק מהעסקה.

ללבנון יועברו כ-200 גופות. מדובר בכעשר גופות של מחבלי חיזבאללה, לצד גופות של אזרחים לבנונים שנהרגו מאש צה"ל באזור הביטחון בדרום לבנון או לאורך הגבול עם ישראל וכן גופות רבות של מחבלים פלשתיניים. אחת הגופות שתועבר לקבורה בלבנון היא של דלאל מוגרבי, שהיה ממובילי פיגוע אוטובוס הדמים בכביש החוף, ב-1978, פיגוע בו נרצחו 35 ישראלים.

החזרת הגופות מחייבת הליך בן כמה ימים של בדיקה וזיהוי מחודש. בכך יעסקו בימים הקרובים אנשי הרבנות הצבאית. החילופים מתוכננים להתבצע במעבר ראש הנקרה.

עיתון 'הארץ' מדווח כי בבית הקברות הצבאי בעמיעד עבדו אתמול שני טרקטורים בניקוי הקרקע והקוצים שצמחו במקום. לבית הקברות באו חיילים רבים, בהם גם חיילי וקציני משטרה צבאית והרבנות הצבאית. תפקידם של חיילי מילואים מהרבנות הצבאית, הוא לפקח על תהליך הוצאת הגופות.

אחד מהם אמר ל'הארץ': "מדובר בעבודה שדורשת דיוק. אנחנו מקבלים את רשימת השמות מאכ"א ועובדים לפיה. בית הקברות בעמיעד מסודר והקברים ממוספרים, כל גופה קבורה בתוך ארון ועטופה בניילונים. מחפרון יסייע לנו בעבודה, אבל יש גם הרבה עבודה שנעשית בידיים, זה לא יהיה קל כי צפויים ימים חמים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}