י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

'בחדרי חרדים' נלחם בתאונות • פרויקט מיוחד

הזוועה בכבישים הולכת ומתעצמת. הרוגים, פצועים וטרגדיות הם כבר עניין של יום יום • 'בחדרי חרדים' מגיש: "עצור, דם לפניך" • צלמו עברייני תנועה ושלחו אלינו - התמונות יפורסמו כאן, ובגדול

בחור ישיבה מתפרץ לכביש סואן (צילום: מנח זרקא)
בחור ישיבה מתפרץ לכביש סואן (צילום: מנח זרקא)



בשל ריבוי התאונות הקשות בהם נפגעים אנשים, בעיקר עם מעורבות הולכי רגל, 'בחדרי חרדים' פותח בקמפיין מיוחד: "עצור, דם לפניך". במסגרת הקמפיין, נבקש מכם, הגולשים, לצלם הולכי רגל אשר חוצים כבישים או צמתים שלא במקום המיועד לכך, קרי: מעבר חציה, רכבים שחונים שלא כחוק ומסכנים את הולכי הרגל, ונהגים שביצעו עבירות תנועה.

אב ובנו יצאו לטיול בלב צומת בני-ברקית סואנת (צילום: מהיר חימה)צילום: אב ובנו יצאו לטיול בלב צומת בני-ברקית סואנת (צילום: מהיר חימה)
אב ובנו יצאו לטיול בלב צומת בני-ברקית סואנת (צילום: מהיר חימה)




כל נהג שנסע פעם ברכבו בשכונת 'גאולה' בירושלים או רחוב רבי עקיבא בבני ברק, מכיר את הסיוט: הכביש הופך לגן-עדן להולכי רגל, עוברי אורח חוצים את הכביש לפני המכוניות ומאחוריהן באופן חופשי. העבירה וההסתכנות של הולכי הרגל הפכה לעניין של מה-בכך, וחוצי הכביש כלל אינם מתעניינים האם יגיע בעוד כמה מטרים אוטובוס אימתני, או אופנוע חמקמק שיכול להיות קטלני.

אברך חוצה את הכביש בניחותא, בלי חשבון (צילום: מנח זרקא)צילום: אברך חוצה את הכביש בניחותא, בלי חשבון (צילום: מנח זרקא)
אברך חוצה את הכביש בניחותא, בלי חשבון (צילום: מנח זרקא)




שכונת גאולה היא אולי דוגמה קיצונית ומייצגת, אך דפוסי ההתנהגות של הולכי הרגל (כן, גם החרדים) לא משתנה. הדבר נשנה גם בשכונת רמות ועזרת תורה, בביתר עילית כמו באלעד, ברח' רבי עקיבא בבני ברק כמו בשכונות בית שמש. תרבות ה'סמוך' הישראלית, כך נראה, חדרה לציבור החרדי - ובנושאים קריטיים בהרבה.

על פי נתונים שפרסם מדור המחקר באגף התנועה, כשליש מהנפגעים בתאונות הדרכים הם ילדים. על פי המחקר שערך, בראש הערים הפגיעות צועדות בגאון (איך לא) ירושלים ובני ברק. חולון, באר-שבע ופתח-תקווה באות רק אחריהן.

כרחם אם על בנים, ממש באמצע הכביש (צילום: מנח זרקא)צילום: כרחם אם על בנים, ממש באמצע הכביש (צילום: מנח זרקא)
כרחם אם על בנים, ממש באמצע הכביש (צילום: מנח זרקא)




נתון נוסף, מחריד ומצמרר: ילדים ובני נוער נפגעים הרבה יותר. בשנים 2000-2004 היוו ילדים ובני נוער 14% מכלל ההרוגים בתאונות הדרכים, אך מתוך הולכי הרגל שנהרגו, 22% היו ילדים. יתרה מזאת: אחוז הפגיעות החמורות גדל ככל שהגיל קטן יותר: קבוצת הגילאים 0-5 פגיעה במיוחד – 43% מהמעורבים בתאונה נהרגו או נפצעו קשה, גילאי 6-12 – 33% הרוגים ופצועים קשה וגילאי 13-17 – 23% הרוגים ופצועים קשה.

'בחדרי חרדים' מרים את הכפפה המיותמת, ונרתם למאמצים לעצור, או לכל הפחות להאט את נהרות הדם, הכאב, האבל, היגון והעצב הנגרמים מתאונות הדרכים.

ראיתם הולך רגל שחצה שלא במעבר חציה? ראיתם נהג שביצע עבירה? צלמו אותם, ושלחו אלינו. התמונות כולן יפורסמו כאן באתר.

תמונות ודיווחים ניתן לשלוח למייל: [email protected]

קישורים:
דיון בנושא בפורום 'בחדרי חרדים'
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}