י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

ברית בין המיתרים

בין יהושע פולק הניצב בעין הסערה לאחר האירוע בגשר המיתרים בו צוטט כאומר "אנכח במקום ואעצור בגופי את המופע מתוקף סמכותי אם תהיה בעיה" ובין המועמד ניר ברקת הפוער בימים אלו את פיו כנגד גדולי ישראל, יש מסתבר 'שיתוף פעולה'. לטור המלא

ברית בין המיתרים
יושב בדד



הראיון האחרון בסדרת הראיונות שנותן סגן ראש העיר יהושע פולק באחרונה לתקשורת החילונית, מגלה לכאורה יותר מטפח על 'שיתוף הפעולה', או לפחות ה'הבנות' הקיימות בינו לבין המתמודד החילוני על ראשות העיר - ניר ברקת.

תחת הכותרת "כשאתמנה לראש העיר אמנה את ברקת לסגן" מביא המקומון החילוני הירושלמי 'כל הזמן' ראיון נרחב עם יהושע פולק, כשזה מצידו משמיע 'זמירות חדשות' של הערכה אישית - יחד עם כוונות לשיתוף פעולה עתידי עם האופוזיציונר הירושלמי ניר ברקת.

ברקת, הדואג בתקופה האחרונה ללבות 'מלחמת דת' בירושלים בין הציבור החילוני והדתי, זאת ככל הנראה מתוך אסטרטגיה כי כך תוקל עליו מלאכת 'גרירת' המצביעים החילונים לקלפי, הקצין את מסריו, ובימים האחרונים אף התבטא במילים חריפות כנגד הציבור החרדי.

במאמר שפורסם השבוע בעיתון "ישראל היום", השתמש ברקת בביטויים קשים כנגד גדולי ישראל ומנהיגי הציבור החרדי ואמר כי "הצהרותיהם מתאימות לאיראן ולא לירושלים". בהתייחסו לדברי מרן הגרי"ש אלישיב כי עדיף שלא להשכיר דירות לחילונים, אמר ברקת כי הוראה זו "מעבר להיותה בלתי חוקית, מלמדת לצערי הרב כי התנהלות המנהיגות החרדית חוצה כל קו אדום אפשרי.

יתרה מכך, המנהיגות החרדית מצביעה על ניתוק מוחלט מהמציאות ועל הנעה מאינטרסים צרים ומגזריים שאין לה מקום במדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית", עפ"ל.

אמירות קשות אלו מצטרפות לעתירה שהגיש ברקת עתירה כנגד בחירת רב ראשי שאינו ציוני לירושלים, וזאת במטרה לסכל את בחירתו של רב מהציבור החרדי. בעקבות כך ניתן כידוע צו ביניים המעכב את כל ההליכים לבחירת רב ראשי לעיר, זהו גם אותו ברקת שנאבק בחירוף נפש נגד הקצאת שטחים לישיבות, אותו ברקת שעצר באמצעות עתירה לבית המשפט את תקצוב מוסדות החינוך החרדי בירושלים ואותו ברקת בדיוק שמבקש להעסיק עובדים יהודים בשבת במוקד עיריית ירושלים.

דווקא על רקע הקצנה זו, מפתיעה תגובתו של ברקת המביע את הערכתו ליכולתו המקצועית של פולק ומצהיר כי יפעל לשלבו בקואליציה העתידית שלו...

מבחינתו של ברקת - האינטרס לכאורה ברור: מול המועמד פולק ייקל עליו לצייר את תדמית החרדי המאיים, זה שלנוכח סכנה מ'סדר גודל' שכזה, חייבים החילונים לרוץ אל הקלפי. פולק מצידו, הפועל בתקופה האחרונה לשפר את תדמיתו בקרב הציבור החילוני, בין היתר באמצעות ראיונות שנתן לערוץ 2 ולעיתון 'הארץ', יתכן וסבור דווקא, כי שיתוף פעולה עם ניר ברקת יציג אותו בציבור החילוני כליברלי יותר. מי מביניהם ירוויח בסופו של דבר מכך? ימים יגידו.

כך או כך, בעוד שבעיתונות החרדית נזהר פולק מהצהרות ברורות אודות מועמדותו לראשות העיר, בעיתונות החילונית מסתבר – מותר לדבר יותר: "כמו שזה נראה כרגע, פרוש מתאים יותר לכנסת - אני מתאים יותר לעירייה, אני מאמין שזה מה שיקרה" מפזר יהושע פולק את הערפל.

מאידך, התדמית ה"טליבאנית" שהצמידה התקשורת לציבור החרדי באירועי הגשר, תוך הכתרתו של פולק כאחראי לכך, הצליחה לעורר השבוע זעם רב בפוליטיקה החרדית. באישון לילה, במוצאי שבת, היה מי שתלה שלט ענק על הגשר הקורא "פולק תתנצל". וכשלזה מצטרפת הצהרתו של חה"כ יעקב ליצמן מהשבוע שעבר כי לא יתמוך במועמדותו של פולק לראשות העיר, בצירוף כותרת הענק ב'המודיע' המספרת על התעללותה של הועדה לתכנון ובנייה, בראשה עומד פולק, בתושביה החרדים של ירושלים, אפשר לומר כי מועמדותו של יהושע פולק לראשות עיריית ירושלים - נמצאת כעת באחד מרגעי השפל הגדולים שלה.

הידיעה התפרסמה ברשת 'קו עיתונות דתית'

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}