י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

דחפור המוות: מי חיסל את המחבל?

גיבור היום הוא משה פלסר. חייל דתי בחופשה שחטף אקדח מאיש משטרה וחיסל את המחבל. השוטר: "חתרתי למגע". המפכ"ל: "שוטרים ואזרחים חיסלו את המחבל". מצפייה בסרטון - זה פשוט לא נכון

רגע החיסול: פלסר יורה במחבל (צילום: מתוך ערוץ 10)
רגע החיסול: פלסר יורה במחבל (צילום: מתוך ערוץ 10)

מי חיסל את המחבל על הטרקטור? שאלה זו מטרידה את כולם.

על פניו, בצפייה בסרטונים שפורסמו ברשתות הטלויזיה מרגע האירוע נראה משה פלסר, חייל שומר תורה ומצוות בחופשה, כשהוא יורה במחבל 3 יריות לפחות. אולם במשטרה טוענים כי דווקא השוטרים הם אלו שחיסלו את המרצח.

בסרטון נראה הטרקטור באמצע דהרה מטורפת. מאחורי הנהג יושב מצונף אדם במדי שוטר בפינת תא הנהג. איש חברת אבטחה חובש כיפה רץ מאחורי הטרקטור כשאקדח שלוף בידו. על הטרקטור עצמו עומד משה פלסר, בחולצה כחולה וציצית, ומגיע לתא הנהג.

פלסר שולף אקדח, שנטל ככל הנראה מידי איש משטרה שעמד למטה. הוא יורה במחבל מספר יריות, ואז נראה המחבל מתמוטט כשגופו נוטה לצד שמאל - והדחפור נעצר. אחר-כך עולה לטרקטור איש יס"מ במדים כהים, אלי מזרחי שמו, שולף נשק ארוך ויורה עוד 2 יריות בראשו של המחבל, שנוטרל זה מכבר. במקביל, עוזב פלסר את המקום.

רכב שנכבש תחת גלגלי הדחפור שהפך למכונת השמדה (צילום:דוברות איחוד הצלה)צילום: רכב שנכבש תחת גלגלי הדחפור שהפך למכונת השמדה (צילום:דוברות איחוד הצלה)
רכב שנכבש תחת גלגלי הדחפור שהפך למכונת השמדה (צילום:דוברות איחוד הצלה)

בשניות שלאחר מכן, נראה השוטר ששהה בתוך תא הנהג, כשהוא נשלף החוצה מתוך התא. אגב, בסרטון, שנראה כאילו נוצר בידי במאי בעל דמיון מפותח, נראה אדם המתגלגל אל מחוץ למסלול הטרקטור, חלקיקי שניות לפני שזה ימחץ אותו. ברגעים שלפני החיסול נראים לוחות פח מתעופפים מתחת גלגלי הדחפור, לאחר מכן נמצא רכב מעוך מתחתיו, ובו אדם הרוג, במקום שנעצר.

מבדיקה של תמונות הסרטון, נראה חור של כדור בשמשה, בחלקו האחורי של תא הנהג. דהיינו, אכן בוצע ירי עוד לפני יריות האקדח של פלסר. מה שברור הוא, שהמחבל לא נפגע כלל מהירי הראשון. על פי עדויות מהמקום, איש האבטחה שנראה בתחילת הסרטון, הוא זה שירה את הכדור, שפגע, ככל הנראה בשוטר ולא במחבל.

מי אם כן חיסל את המחבל? כיצד ישב שוטר בתוך תא הנהג בשעה שהטרקטור ממשיך לדרוס אזרחים חפים מפשע? האם, כמו בטבח המזוויע בישיבת 'מרכז הרב', שוב הפכו שוטרי ירושלים המהוללים לשפנים ברגע האמת? האם תוכל העיר ירושלים לסמוך תמיד על משפחה אחת (פלסר הוא גיסו של דוד שפירא, שחיסל את המחבל במרכז הרב)?

אלו הם שאלות פתוחות הממתינות לתשובות.

במסיבת עיתונאים שערך, סיפר המפכ"ל, דודי כהן, על פרטי האירוע ואופן חיסול המרצח: "מדובר באירוע מורכב מאד, לו היו שותפים אזרחים ושוטרים. הוויכוח מי חיסל את המחבל נבדק כרגע. בכל מקרה, מדובר בנחישות של שוטרים ובחתירה למגע. שניות לאחר תחילת האירוע, ירתה שוטרת תנועה לעבר המחבל, ושוטר שני טיפס על הטרקטור".

סקרנים מסביב לרכב מרוסק (צילום:דוברות איחוד הצלה)צילום: סקרנים מסביב לרכב מרוסק (צילום:דוברות איחוד הצלה)
סקרנים מסביב לרכב מרוסק (צילום:דוברות איחוד הצלה)

"השוטר נכנס לתא הנהג וניסה להילחם במחבל, אך נפצע מירי של אזרח. בהמשך הגיעו שוטר יס"מ ואזרח שחיסלו את המחבל יחדיו", סיפר המפכ"ל. במהלך דבריו, אגב, לא הזכיר כהן, אף לא במילה אחת את הרוגי הפיגוע הנורא. בין בכירי המשטרה נצפו חיוכים של שביעות רצון, לחיצות ידיים וטפיחות שכם.

שוטר היס"מ, אלי מזרחי, שביצע את וידוא ההריגה במחבל, כפי שנראה בסרטון, סיפר: "הייתי על ציר יפו יחד עם שותפי, אלכס. קיבלנו בקשר דיווח על טרקטור שמשתולל ברחוב, עלינו על האופנוע והגענו למקום תוך זמן קצר. האזרח שהיה שם ביצע ירי ראשוני, אני יריתי עוד שני כדורים. חתרתי למגע, עשיתי את מה שחינכו אותי אליו במשטרה". עם זאת, בסרטון נראה איש היס"מ, כשהוא רץ אחרי הדחפור הנוסע, ואפילו מתרחק ממנו מעט. הוא עלה עליו רק לאחר תחילת הירי על ידי פלסר.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב אהרן פרנקו, הוסיף: "מדובר במחבל בעל תעודת זהות כחולה, חוסם תייסיר דוויאת, תושב צור-באחר שבמזרח העיר. הוא נשוי ואב לשניים. מניעיו לא ידועים. ברגעים אלו כוחות גדולים שלנו פושטים על הכפר ומבצעים חקירות במקום".

קישורים:
לצפיה בסרטון החיסול
פיגוע דריסה בירושלים; 4 הרוגים ועשרות פצועים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}