י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מחבל על דחפור בירושלים; 3 הרוגים

מחבל בעל ת.ז. כחולה עלה על טרקטור ודרס עשרות אנשים באיזור הרחובות יפו ושרי ישראל. המחבל מעך רכבים והפך אוטובוס עד שנורה ונהרג. במקום 3 הרוגים. 30 פצועים פונו מהזירה

אנשי זק"א מטפלים בנפגע. ברקע: 'דחפור ההשמדה' (צילום: מוטי בוקצ'ין, דוברות זק"א)
אנשי זק"א מטפלים בנפגע. ברקע: 'דחפור ההשמדה' (צילום: מוטי בוקצ'ין, דוברות זק"א)

דחפור תמים הפך למכונת השמדה. מחבל נתעב עלה היום (ד) בצהריים על טרקטור באזור רחוב שרי ישראל בעיר, החל בנסיעה מהירה לתוך רחוב יפו ורמס בדרכו עשרות אנשים. לאורך הרחוב נצפה הרס רב.

בתחילה סברו כי במקום ישנם 2 הרוגי אזרחים, אך לבסוף התברר כי ברכב שמעוך מתחת לכפו של הטרקטור לכודה עוד גופה.3 הרוגים, זהו מחיר הדמים הנורא. בשעה זו מנסים הכוחות לחלץ את גופות ההרוגים מהרכב.

המחבל נורה ונהרג בידי חייל בחופשה. לפני שחוסל, הספיק המחבל לדרוס בגלגליו ולמחוץ בכפו עשרות אנשים, וכלי רכב. אוטובוס של אגד שעבר במקום הותקף על ידי המחבל והתהפך.

משה פלסנר, חייל בחופשה שהיה ברחוב, חטף אקדח משוטר יס"מ שהיה במקום, נתלה על הטרקטור והרג את המחבל ביריה. ברגעי הריגת המחבל, ניסה אזרח נוסף שהחזיק באקדח לפגוע במחבל, אך הכדור פגע בחייל שחיסל. פלסנר הוא גיסו של סרן דוד שפירא שחיסל את המחבל בישיבת 'מרכז הרב'.

משה פלסנר מחסל את המחבל מטווח אפס. (צילום: מתוך ערוץ 10)צילום: משה פלסנר מחסל את המחבל מטווח אפס. (צילום: מתוך ערוץ 10)
משה פלסנר מחסל את המחבל מטווח אפס. (צילום: מתוך ערוץ 10)

מתנדב זק"א, שימי גוסמן, היה הראשון שהגיע למקום: "חזרתי מטיפול בפצוע תאונת דרכים. עברתי על יד רחוב יפו, ואני רואה טרקטור שפשוט עולה על רכבים ואנשים. זרקתי את אופנועי הצידה, ותפסתי את שני מכשירי המירס שלי כשאני מדווה במקביל למד"א ולזק"א על האירוע"

"זה היה עניין של מטר בדיוק כדי שגם אני לא יוכל לדבר איתך כעת", הוסיף גרוסמן. "אני רוצה רק להודות לאלוקים שנשארתי בחיים".

הפיגוע המחריד תפס את מפקד יחידת האופנועים של 'איחוד הצלה' זאבי סופר במשרדי הארגון בעת ישיבה שגרתית. "קיבלנו דיווח על האירוע ויצאנו למקום בכוחות גדולים, כשהגענו לזירה המראה היה מזעזע, הטרקטור האימתני המשיך ורמס כל מה שראה לנגד עיניו כשאנשים מצד אחד נסים בבהלה ומצד שני חיילים ושוטרים רצים עם אקדחים שלופים לעברו", סיפר סופר, והוסיף: "אף אחד לא התכונן לפיגוע כזה, זה בא בהפתעה גמורה, והסתיים בצורה מחרידה עם ארבעה הרוגים ופצועים רבים".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}