י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

מהומות בירושלים, בני ברק ואבו-כביר; 9 עצורים וכ-10 פצועים

הפגנות אלימות מאד בשעות האחרונות, על רקע פסיקת השופטת שהורתה לנתח את גופת הרבנית ציונה סאמין. זק"א ערער לבג"ץ על ההחלטה

הפגנה בירושלים (צילום ארכיון)
הפגנה בירושלים (צילום ארכיון)

הפגנות אלימות, מהומות, פחי זבל בוערים, פצועים ועצורים בשעה זו בירושלים ובבני ברק. ההפגנות החלו עם פסיקת בית משפט השלום באשקלון היום (ה), שהתיר לנתח בניתוח שלאחר המוות את גופת הגב' ציונה סאמין ז"ל שנרצחה באכזריות בביתה אתמול במהלך שוד.

המשפחה, ובראשה בעלה של הנרצחת, הרב יוסף סאמין, מתנגדת נחרצות לניתוח. חתנה של הרבנית, טל אור עטרי, אמר היום: "כמשפחה חרדית אנחנו מתנגדים בכל תוקף מטעמים הלכתיים לנתיחת הגופה ולביזוי כבוד המת. ההלכה מורה לנו שמדובר באיסור חמור והמשפחה מרגישה כי רוצחים את הרבנית סאמין פעמיים".

עטרי הסביר כי אין סיבה אמיתית לביצוע הניתוח על אף טענות הפרקליטות: "הגופה נמצאה בבית והפרמדיק של מד"א כתב בעדות מטעמו שהיא הייתה קשורה בצווארה. כל הממצאים מורים על חניקה. בפרקליטות רוצים לנתח אותה רק כדי לשלול נסיבות מוות אחרות, אם יתפסו את הרוצחים. זאת לא סיבה מספיק טובה בשביל לחלל את כבוד המת".

אנשי המחלקה המשפטית בזק"א הגישו, מייד לאחר הפסיקה, ערעור לבג"ץ. בית המשפט העליון ידון בערעור בשעות הקרובות, ובינתיים ניתן צו עיכוב ביצוע הנתיחה ל-24 שעות. ל'בחדרי חרדים' נודע, כי מנהיג ש"ס, הרב עובדיה יוסף, שמעורב בנבכי הפרשה הטראגית, הודיע למקורביו כי הוא מעוניין לבוא ולהשתתף בדיון שייערך הערב בבג"ץ.

מעוניין לבוא לבית המשפט העליון. הרב עובדיה יוסףצילום: מעוניין לבוא לבית המשפט העליון. הרב עובדיה יוסף
מעוניין לבוא לבית המשפט העליון. הרב עובדיה יוסף

ובינתיים, בירושלים ובבני ברק פרצו מהומות קשות על רקע ההחלטה. בהפגנות משתתפים רבים מבני העדה התימנית עליה נמנתה הנרצחת. על פי הדיווחים, רחובות רבים בבירה חסומים כליל לתנועה, ועורקי תחבורה ראשיים נחסמים על ידי המפגינים מעת לעת.

בבני ברק יצאו המהומות מכלל שליטה. באזור ההפגנות, רחובות השומר ועזרא בעיר, נרשמו עימותים קשים וחילופי מהלומות בין מפגינים לבין שוטרים שבאו למקום. על פי הדיווחים, מתרכזים ברחובות העיר מאות מפגינים, והמשטרה לא משתלטת עליהם.

בשעות האחרונות נעצרו בבני ברק 5 מפגינים על ידי כוחות המשטרה, מספר אזרחים ושוטרים נפצעו. המשטרה מתרכזת בכוחות גדולים מאד באזור 'גשר קוקה קולה', ופורצת מפעם לפעם לרחובות העיר בכוח רב. על הכוחות מפקד קצין אגף המבצעים, בני פלס, שדואג להשתתף אישית בכל תגרה.

זירה נוספת היא על יד המכון לרפואה משפטית באבו-כביר, בו מאוחסנת גופת הרבנית. למקום הגיעו מאות אברכים מירושלים ומבית שמש, ועל פי הדיווחים האחרונים נוצרו בכניסה למכון מהומות קשות. בזירה זו נעצרו עד כה ארבעה אברכים, כמה נוספים נפצעו באורח קל.

קישורים:
בית המשפט: לנתח את גופת הרבנית
אשקלון: חרדית נרצחה במהלך שוד
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}