י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

נרצחות פיגוע הדחפור: בת-שבע אונטרמן ואליזבת גורן פרידמן

בתוך ים הכאב, מתבררת עובדה מופלאה: אלמוני חירף את נפשו בכדי להציל את הפעוטה בת 5 החודשים ממוות

החובש יוסף שורק מחזיק בתינוקת היתומה (צילום: משה וינטרוב, דוברות הצלה ישראל)
החובש יוסף שורק מחזיק בתינוקת היתומה (צילום: משה וינטרוב, דוברות הצלה ישראל)

הגב' בת-שבע אונטרמן הי"ד והגב' אליזבת גורן פרידמן הי"ד נרצחו היום בפיגוע האיום שהתרחש במרכז העיר ירושלים. שמו של ההרוג השלישי מפיגוע הדריסה טרם הותר לפרסום.

אליזבת גורן פרידמן הי"ד, תושבת שכונת קטמון בירושלים, בת 54 במותה. פרידמן, אשה דתיה, נהרגה בתחילת מסע ההרג של המחבל, עוד ברח' שרי ישראל. המרצח מעך את רכבה בכף הדחפור ולא הותיר לה הרבה סיכוי.

ברקע: רכבה של אליזבת גורן פרידמן (צילום: דוברות איחוד הצלה)צילום: ברקע: רכבה של אליזבת גורן פרידמן (צילום: דוברות איחוד הצלה)
ברקע: רכבה של אליזבת גורן פרידמן (צילום: דוברות איחוד הצלה)

חובש 'הצלה ישראל' שהיה במקום, סיפר ל'בחדרי חרדים': "הגעתי לזירה כשהמחבל עוד השתולל. ראיתי את האשה ברכב, וממבט קטן הבנתי שהיא הרוגה. ניגשתי לטפל בפצוע אחר, ולאחר דקה חזרתי אליה. מבדיקה, התברר שעל אף הפגיעה הקשה יש עדיין דופק. התחלנו בהחייאה, והיא הועברה לבית החולים". פרידמן נפטרה מפצעיה מספר דקות לאחר שהובאה לבית החולים.

הלוויתה של אליזבת גורן פרידמן הי"ד, יצאה הערב בשעה 22:30 מבית ההלוויות בגבעת שאול.

בת שבע אונטרמן הי"ד, תושבת שכונת בית וגן, בת 33 במותה. היא הותירה אחריה תינוקת פעוטה בת חמישה חודשים. בתה התינוקת שהתה עמה ברכב רגעים לפני הדריסה, אך ניצלה בניסי ניסים ובתושייה רבה.

דחפור המוות. בין גלגליו מבצבץ רכבה של אונטרמן (צילום: דוברות הצלה ישראל)צילום: דחפור המוות. בין גלגליו מבצבץ רכבה של אונטרמן (צילום: דוברות הצלה ישראל)
דחפור המוות. בין גלגליו מבצבץ רכבה של אונטרמן (צילום: דוברות הצלה ישראל)

אונטרמן, אשה שומרת תורה ומצוות, נהגה ברכבה ברחוב יפו, כשמאחוריה הגיח המחבל נהוג על הטרקטור הענק שהפך לכלי משחית. הוא הכה עם הכף הגדולה על גג הרכב, אך פעולה משולבת שביצעה הנהגת – בלימה חזקה ותאוצה מהירה, סייעה לה להימלט.

הערבי בן העוולה לא הניח לטרפו להימלט מידו, הוא נסע אחורנית כמטר, ואז האיץ במהירות, כשעל תא הנהג שלו תלויים המאבטח והחייל שחיסלו אותו לבסוף. (ברגעים אלו מתחיל הסרטון המפורסם). הוא הדביק את הרכב, עלה עליו ומחץ אותו על יושביו, בת שבע ואדם נוסף, שנספו במקום.

בין נהרות הדם והיזע, צצה והתבררה לה העובדה הבאה: בתה התינוקת של אונטרמן, ששהתה עם אמה ברכב, ואשר לא היה לה כל סיכוי להינצל, נשלפה מן הרכב ברגעים האחרונים. מישהו חירף את נפשו בכדי להצילה.

הזוועה. רכבה המעוך לחלוטין של בת שבע אונטרמן (צילום: דוברות הצלה ישראל)צילום: הזוועה. רכבה המעוך לחלוטין של בת שבע אונטרמן (צילום: דוברות הצלה ישראל)
הזוועה. רכבה המעוך לחלוטין של בת שבע אונטרמן (צילום: דוברות הצלה ישראל)

הדיווחים בנושא סותרים. יש גירסא (לא אמינה) הטוענת שהילדה נשלפה מבין גלגלי השופל כשהיא בחיים. הגירסא המקובלת כרגע היא כי האם העדיפה את חיי ביתה על חייה שלה, וכשהבינה שכלתה אליה הרעה, שלפה את התינוקת והשליכה אותה מן הרכב.

עובדת 'רשות השידור' הסמוכה למקום האירוע והיתה עדת ראיה לפיגוע ולהשתלשלות העניינים סיפרה ל'בחדרי חרדים' כי ראתה במו עיניה כיצד אדם כלשהו ניגש אל הרכב, פותח את הדלת , שולף את התינוקת משם, ונמלט.

כך או כך, בדרך כלשהיא הועברה היתומה הטריה לידי אנשי ההצלה. הם העבירו אותה לבית החולים שם התברר כי מצבה טוב. היא הועברה לידי משפחה מאמצת באופן זמני.

קישורים:
מחבל על דחפור בירושלים; 3 הרוגים
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}