י"ח אלול התשפ"ד
21.09.2024

קבוצת קוניק זכתה ברדיו התורני-ספרדי

עכשיו זה סופי: קבוצת קוניק-עמר-אדרי תפעיל את הרדיו התורני. קבוצת המשקיעים זכתה במכרז לאחר שהמתמודדת השניה הודחה בשבוע שעבר בשל בעיה טכנית. אטיאס: "הרב עובדיה ישלוט על התכנים"

משקיע בתקשורת לציבור החרדי. אריאל קוניק
משקיע בתקשורת לציבור החרדי. אריאל קוניק

המכרז נסגר. המתמודדת היחידה שהגיעה לקו-הגמר, זכתה היום (א) באופן רשמי במכרז הרדיו התורני-ספרדי. קבוצת המשקיעים בראשות אריאל קוניק זכתה במכרז להפעלת הרדיו, וקיבלה בצהריים את ההודעה הרשמית על כך.

אריאל קוניק אינו אדם דתי, אך זו אינה השקעתו הראשונה בתחום התקשורת החרדית. האיש משמש גם כבעלים של רשת 'קו עיתונות דתית' – רשת מקומונים לאוכלוסיה הדתית והחרדית המחולקת בכל רחבי הארץ. מקורביו מספרים כי על אף שהאיש אינו חובש כיפה, הוא מניח תפילין מדי יום, ואף לומד גמרא בחברותא באופן קבוע ויום-יומי.

יפעילו את הרדיו. אריאל קוניק עם איש העסקים צבי עמר (צילום: שמעון מירוני)צילום: יפעילו את הרדיו. אריאל קוניק עם איש העסקים צבי עמר (צילום: שמעון מירוני)
יפעילו את הרדיו. אריאל קוניק עם איש העסקים צבי עמר (צילום: שמעון מירוני)

על קבוצת המשקיעים הזוכה נמנים גם איש העסקים היהודי-צרפתי, צבי עמר ואיש העסקים אדרי גבריאל. עמר הוא, בין היתר, הבעלים של חברת תעופה פרטית.

למכרז ניגשו עם פתיחתו שתי קבוצות: 'קול מבשר' - בבעלות אנשי עסקים ירושלמים וביניהם אליעזר מזרחי ועמנואל לוי; וקבוצת "קול ברמה" – בבעלות עמר, אדרי וקוניק. בתחילה התמודדו השניים בשתי קבוצות נפרדות, ולבסוף התאחדו. קבוצה נוספת, בראשות מו"ל 'בקהילה', דודי זילברשלג, התפרקה עוד לפני פתיחת המכרז.

ביום א' האחרון, פסלה מועצת הרשות השנייה את הצעת קבוצת 'קול מבשר', שהתמודדה במכרז. העילה לפסילה היא טכנית: הגשת הצעת הערבות דרך 'יובנק', שאינו מדורג בהתאם לנדרש במכרז. לטענת חברי המועצה, מדובר בפגם מהותי הפוגע בעיקרון השוויון ואינו ניתן לתיקון. לאור זאת, נותרה קבוצת קוניק בישורת האחרונה, והיום, כאמור, קיבלה הודעה סופית על זכייתה.

שידורים תורניים ברדיו באופן חוקי. שר התקשורת אריאל אטיאסצילום: שידורים תורניים ברדיו באופן חוקי. שר התקשורת אריאל אטיאס
שידורים תורניים ברדיו באופן חוקי. שר התקשורת אריאל אטיאס

עם פרסום המכרז, לפני כשבעה חודשים, הודיע שר התקשורת, אריאל אטיאס: "אחת המשימות החשובות שהצבתי לעצמי עם כניסתי לתפקיד שר התקשורת הייתה לשים קץ לקיפוח של רבבות מאזינים החפצים ברדיו תורני-ספרדי. לציבור עצום של מאזינים אין מה לשמוע ברדיו, ולכן היה צורך להקים עבורו תחנת רדיו חוקית. אני שמח שעכשיו ציבור של רבבות הצמאים לדבר ה', יוכל לשמוע שידורים תורניים ברדיו באופן חוקי".

בכינוס ראשי ש"ס במלון כינר, אמר אטיאס בהרצאה סגורה לאנשי המפלגה: "באופן מעשי, אני מבטיח לכם שהשליטה על הרדיו התורני ותכניו, תהא בידי הרב עובדיה יוסף".

אריאל קוניק מסר לאחר הזכיה: "אני סמוך בטוח כי יחד עם הצוות שנבחר, הכולל את בכירי העיתונאים במגזר, נעשה את המלאכה באופן המקצועי ביותר ועל הצד היותר טוב. וניתן מענה הולם לקהל יעד גדול ועצום, שעד היום לא היה לו מה לשמוע".

קישורים:
נפסלה הצעת 'קול מבשר' במכרז הרדיו התורני
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 38 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}